آشکار شدن دست خونین فدرال رزرو در ریزش بازار کریپتو

  کد خبر: 14040190034

از لحاظ تحلیل کلان تا آخر سال ۲۰۲۲، فدرال رزرو در چند مرحله و نشست، نرخ بهره را چند درصد افزایش می‌دهد. بالا بردن نرخ بهره باعث ریزش در بازارهای مالی از جمله استاک و کریپتو می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، از لحاظ تحلیل کلان تا آخر سال ۲۰۲۲، فدرال رزرو در چند مرحله و نشست، نرخ بهره را چند درصد افزایش می‌دهد.

بالا بردن نرخ بهره باعث ریزش در بازارهای مالی از جمله استاک و کریپتو می‌شود. اما بعد از اصلاحات احتمالا روند تغییر کرده و افزایش در نمودار قیمتی را شاهد خواهیم بود.

تحلیل زمانی نیز نشان‌دهنده نوامبر و دسامبر برای شروع روند صعودی در بازارهای مالی است اما از لحاظ تکنیکال احتمالا روند تا چند هفته رنج خواهد بود. در ادامه احتمالا شاهد ریزش‌های گسترده ارز دیجیتال و ویژه بیت‌کوین تا محدوده ۱۵ هزار هستیم.

احتمال روند نزولی در مورد بیت‌کوین

به طور کلی تا آخر سال احتمالا باید منتظر سایه‌هایی در محدوده ۱۴ تا ۱۵ هزار برای بیت‌کوین باشیم و احتمالا روند نزولی خواهد بود.

البته که این موضوع برای برخی سرمایه‌گذاران مطلوب است چرا که بیت‌کوین ۱۵ هزار دلاری ارزش خرید بالایی دارد.

برای بلند مدت‌خرید در سطوح پایین می‌تواند سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند که بعد از سال ۲۲ که احتمالا شاهد افزایش قیمت ها تا حدود ۵۲هزار هستیم خرید خوبی خواهد بود.

به طور کلی هم اکنون بازار کریپتو در حالت رنج در محدوده ۲۰ به سر می‌برد.

اهمیت افزایش نرخ بهره برای بازار کریپتو

افزایش نرخ بهره‌ها تا ۲۰۲۲ برای تمام بازارها از جمله کریپتو، موضوع بسیار مهمی است. نرخ بهره ابزاری برای ابر قدرت‌های جهان است تا بتوانند تورم را کنترل و مهار کنند.

افزایش نرخ بهره به این شکل در بازارها تاثیر می‌گذارد که باعث جمع‌آوری نقدینگی از بین مردم می‌شود.

در واقع مردم پول‌های خود را از بازارهای ریسکی مانند کریپتو خارج کرده و برای دریافت بهره، وارد سپرده‌های بانکی می‌کنند. با کاهش نقدینگی در بین مردم و فروش عمده دارایی‌های دیجیتال، کاهش قیمت محتمل خواهد بود.

سایر اخبار نیز از جمله وضعیت سیاسی و اقتصادی کشورهای مهم جهان، جنگ‌ها، تحریم‌ها و… در بازارها موثر است که در حال حاضر غالبا پالس و سینگنال‌های منفی‌ای را برای بازار ها صادر می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل