آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی

  کد خبر: 09070048225

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه ایرانیان خبر داد.

‌مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد که تمامی افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده‌اند می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت کنند.

برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت‌های مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.

همچنین افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند نیز می‌توانند از طریق همین سامانه کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را به رایگان دریافت کنند.

لطفا در صورت مشاهده هر گونه اشکال در تاریخ یا نوع واکسن یا ثبت نشدن یک یا دو نوبت واکسن، فرم «گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال» را تکمیل کنند.

ابلاغ شیوه‌نامه ثبت داده‌های واکسیناسیون و صدور کارت واکسن دیجیتال

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشکده‎ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شیوه‎نامه ثبت داده‌های واکسیناسیون و صدور کارت واکسن دیجیتال را ابلاغ کرد.

این شیوه‌نامه به ‌منظور شفاف‌سازی و تعیین فرآیندهای اجرایی مرتبط با ثبت و اصلاح ایرادات مرتبط با رکوردهای واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ و با همکاری مرکز مدیریت آمار و فن‌آوری اطلاعات وزارت بهداشت تدوین شده است.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اجرای مفاد این دستورالعمل برای کلیه سامانه‌های مراقبتی سطح یک، دانشگاه‌ها/دانشکده‌های علوم پزشکی و ادارات و گروه‌های مرتبط ستادی وزارت متبوع تاکید کرده و این شیوه نامه را لازم‎الاجرا و به منزله رویه قانونی عنوان کرده است.

خروج از نسخه موبایل