آمادگی مشروط هیات امنای ارزی برای پیش‌خرید واکسن‌های داخلی کرونا

  کد خبر: 08080051963

رئیس هیات امنای صرفه‎ جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت با بیان اینکه برای تامین واکسن کرونا از منابع داخلی و خارجی اقدام شده است، اعلام کرد در صورتی که تامین اعتبارات لازم صورت گیرد، بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم از سازمان غذا و دارو، هیات امنا ارزی آمادگی پیش خرید از شرکت‌های تولید واکسن کرونا را دارد.

مهندس سید حسین صفوی در واکنش به خبر ایسنا درباره بدقولی وزارت بهداشت در پیش خرید واکسنهای ایرانی کرونا، به ایسنا، گفت: با توجه به ماموریتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بر عهده هیات امنای صرفه‎جویی ارزی قرار داده است، هیات امنای ارزی نسبت به تامین واکسن از منابع داخلی و خارجی اقدام می‎کند.

وی افزود: با توجه به سیاست‎های کشور در راستای حمایت از تولیدات داخل، هیات امنای صرفه‎جویی ارزی بعد از این که شرکت‌های تولیدکننده برای دریافت تاییدیه از سازمان غذا و دارو اقدام کردند، با آنها قرار می‌بندد.

بر این اساس در حال حاضر با سه شرکت تولیدکننده واکسن قرارداد دارد و چیزی بیش از ۱۱ میلیون دز از واکسن مورد نیاز کشور از طریق این شرکت‌ها تامین و به وزارت بهداشت تحویل شده است.

صفوی درخصوص پیش خرید واکسن کرونا در تولیدکنندگان داخلی نیز گفت: در صورتی که تامین اعتبارات لازم صورت گیرد، بعد از اخذ تاییدیه‌های  لازم از سازمان غذا و دارو، هیات امنا ارزی آمادگی پیش خرید از شرکت‌های تولید واکسن کرونا را دارد.

وی همچنین افزود: این درحالیست که متاسفانه تاکنون تامین اعتبارات لازم برای خرید واکسن به صورت کامل صورت نگرفته است و هیات امنای ارزی با توجه به  قراردادهایی که با شرکت‌های تولید کننده دارد، همچنان بدهکار این شرکت‌ها بوده و پیگیر تامین اعتبارات ریالی لازم در این باره است.

خروج از نسخه موبایل