آهن و میلگرد ارزان شد/ قطع برق آهن را گران می‌کند؟

  کد خبر: 14100063834

بازار آهن راکد است و تقاضایی برای خرید وجود ندارد. با توجه به عدم تقاضا، قیمت آهن و میلگرد در بازار ایران ارزان شد. آیا قطع برق فولادی‌ها تاثیری در افزایش قیمت آهن و میلگرد دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت مسکن باعث افزایش رکود در صنعت ساخت و ساز شده است. گویا با این گرانی‌ها مصرف‌کنندگان واقعی پولی برای خرید خانه ندارند.

به دلیل شرایط رکودی در بازار مسکن قیمت مصالح ساختمانی هم به دلیل عقب‌نشینی سازندگان کاهش پیدا کرده است.

به گفته فروشندگان آهن، توقف ساخت و سازها قیمت آهن و میلگرد را اندکی کاهش داده است و فعلا تقاضایی برای خرید آهن و میلگرد وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای قیمت آهن و میلگرد روند کاهشی دارد.

البته از روز گذشته اعلام شد که برق فولادی‌ها قطع شده اما به نظر می‌رسد این قطعی برق کوتاه مدت باشد و تاثیری در افزایش قیمت فولاد و میلگرد ندارد.

محمدصادق چیت‌ساز توضیح داد: میلگرد امروز با قیمت ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان فروخته شد و هر کیلو تیر آهن هم با قیمت ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شده است.

میلگرد در آذر ماه نسبت به ماه گذشته هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت آهن هم در این مدت هزار و ۲۵۰ تومان ارزان شد.

انبوه‌سازان هم آهن نمی‎خرند

چیت‌ساز با اشاره به وضعیت تقاضا در بازار گفت: بازار آهن راکد است. نه تنها مصرف‌کنندگان با حجم خرد بلکه انبوه‌سازان هم تقاضایی برای خرید آهن و میلگرد در بازار ندارند.

چیت ساز بیان کرد: بازار آهن و میلگرد دیگر کششی برای گرانی ندارد. پیش‌بینی می‌شود میلگرد و آهن تا پایان سال گران نشود.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نوسان قیمت دلار باعث شده که ساخت و ساز در تهران متوقف شود.

پیش‌تر رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران گفته بود: مردم برای خرید خانه در تهران پولی ندارند. از این‌رو ساخت و ساز انبوه‌سازان هم متوقف شده است.

خروج از نسخه موبایل