ارائه بسته‌های ویژه تسهیلاتی بانک توسعه تعاون به مناسبت هفته تعاون

  کد خبر: 13060044759

بانک توسعه تعاون به مناسبت هفته تعاون دو محصول اعتباری به نام «بسته اعتباری ویژه بخش تعاون» و «طرح رونق تعاون» را ارائه کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون، «بسته اعتباری ویژه بخش تعاون» بسته‌ای تخصصی است که جامعه هدف آن اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در سطح کشور هستند و تعاونگران می‌توانند برای تأمین مالی خرید و یا جایگزینی اقلام و کالاهای سرمایه‌ای، ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز در بخش‌های تولیدی و خدماتی را از محل تسهیلاتی که بانک توسعه تعاون به آنها اعطا می‌کند در چارچوب این بسته اقدام کنند.

سقف اعتبار قابل ارائه به مشتریان در این بسته حداکثر معادل ۷۰درصد بهای تمام‌شده کالای مورد نظر و تا سقف ۳۰میلیارد ریال است، که با توجه به گردش حساب متقاضیان و مطابق جداول مندرج در سیاست‌های اعتباری بانک در سال ۱۴۰۰قابل پرداخت است.

در این طرح تسهیلاتی، امکان عقد قرارداد با استفاده از عقود فروش اقساطی و یا مرابحه برای تمامی شعب بانک فراهم بوده؛ همچنین برای تسهیل در شرایط باز پرداخت، حداکثر فاصله اقساط معادل سه ماه و حداکثر مدت بازپرداخت ۴۸ماه در نظر گرفته شده است.

طرح رونق تعاون

«طرح رونق تعاون» نیز از سوی بانک توسعه تعاون با هدف حمایت از گسترش و تقویت بخش تعاون و فعالیت‌های اقتصادی تولیدی و غیرتولیدی بخش تعاون از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری به جامعه هدف در قالب سه گروه «تعاونی‌های تولیدی»، «تعاونی‌های غیرتولیدی» و «اعضا و مشتریان تعاونی‌های مصرفی و تولیدی» اجرا می‌شود.

بدین ترتیب بانک با توجه به گردش مالی آنها تسهیلات با نرخ ترجیحی و مدت زمان باز پرداخت طولانی‌تر پرداخت می‌کند.

تعاونی‌های تولیدی برای بهره‌مندی از طرح رونق تعاون، متناسب با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون می‌توانند از اولویت برخورداری از تسهیلاتی که با نرخ ۱۲الی ۱۴درصد و با دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ماهه بهره‌مند شوند.

به‌منظور پویایی شرایط اخذ تسهیلات، امکان تودیع تضمینات نقدی به میزان ۵و ۱۰درصد نیز در نظر گرفته شده است.

در این صورت مشتریان می‌توانند با تودیع تضمینات نقد به میزان مبالغ بیشتر و در زمان کوتاهتری تسهیلات موردنظر را اخذ کنند.

تعاونی‌های غیرتولیدی (مصرفی و سایر تعاونی‌ها) نیز برای بهره‌مندی از طرح رونق تعاون، می‌توانند بر حسب گردش مالی ایجاد شده از تسهیلات با نرخ ۱۵الی ۱۷درصد و با قابلیت بازپرداخت در مدت ۶الی ۴۸ماه بسته به نوع تسهیلات استفاده کنند.

سومین گروه بهره‌مند از طرح رونق تعاون به اعضا و مشتریان تعاونی‌های مصرف و تولید تعلق دارد و در این طرح تعاونی‌ها به‌منظور افزایش قدرت خرید اعضا و مشتریان می‌توانند با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون اقدام به معرفی مشتریان و اعضای خود به بانک، برای دریافت کارت اعتباری خرید کالا و خدمات از تعاونی یا محل‌های موردنظر تعاونی کنند.

خروج از نسخه موبایل