اروپا به دنبال ترکیبی کردن حمل و نقل در منطقه آلپ

  کد خبر: 20070049515

ترجمه: محمود نواب مطلق

زیست‌بوم بسیار حساس منطقه آلپ در اروپا هر سال شاهد تردد دو میلیون کامیون است. تردد این کامیون‌های حامل کالا معضلاتی از جمله ترافیک‌های سنگین، آلودگی‌های صوتی و خطرات بسیارزیست محیطی به همراه دارد. اتحادیه اروپا  برای چاره‌جویی این معضلات طرحی با عنوان «آلپینوسی تی» به معنای استفاده از حمل و نقل ترکیبی جاده‌ای، ریلی و آبی در این منطقه پیشنهاد کرده است.

در این طرح به جای استفاده صرفا جاده‌ها در حمل و نقل کالا، قرار است از راه آهن و رودخانه‌ها نیز استفاده شود. مشکل اصلی بر سر راه اجرای این طرح تعداد زیاد تریلرهایی است که برای این تغییر طراحی نشده‌اند.

برای چاره‌جویی این مشکل نیز چند سالیست طرح «نیکارازا» پیشنهاد شده است. در این طرح دستگاه‌های ویژه‌ای به منظور بارگیری استفاده می‌شود.

 آلیبرت باستیوس مدیر اجرای این طرح در شرکت تی ایکس لوژیستیک، شریک پروژه آلپینوسی تی، در این باره می‌گوید: «هدف ما در در طرح نیکارازا آن است که بتوانیم بیشتر تریلرهای موجود را بارگیری کنیم.

اکنون می توانیم  ۹۴درصد  آنها را با استفاده از دستگاه‌های نیکارازا بارگیری کنیم. این دستگاه‌ها ۲۴ساعته و هفت روز هفته کار می‌کنند.

 آلمان، اتریش، ایتالیا، اسلوونی و سوئیس ازکشورهای فعال در طرح «آلپینو سی تی» هستند. هزینه این طرح سه میلیون یورو است که دو نیم میلیون یوروی آن از طرح انسجام اروپایی در اتحادیه اروپا تأمین می‌شود.

کاهش زمان انبارداری، ساخت پایانه‌های جدید و گسترش فضای کاری از اهداف دیگر اجرای این طرح محسوب می شوند.

منبع:‌ یورونیوز

خروج از نسخه موبایل