استخراج قانونی ارز مجازی از ابتدای مهر

  کد خبر: 10070048334

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از آغاز فعالیت قانونی دارندگان دستگاه رمزارز از ابتدای مهر خبر داد.

به گزارش بازار  به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی در این باره گفت : فعالیت قانونی دارندگان دستگاه رمزارز که از وزارت صمت دارای مجوز و خرید انشعاب از شرکت‌های توزیع برق منطقه ای هستند، از ابتدای مهر امسال آغاز شده است.

او افزود: برق مورد نیاز این فعالان مجاز تامین شده است، تاکنون ۳۰۰ مگاوات انشعاب خریداری شده که تا این لحظه حدود ۲۴۰ مگاوات در مدار فعالیت و بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

او اظهار کرد: ۲۱۹هزار دستگاه غیر مجاز رمزارز شناسایی شد که برای تامین مصرف برق آن نیاز به یک نیروگاه هزار مگاواتی است.

رجبی مشهدی گفت: مسیر کشف همچنان ادامه دارد و از هموطنان می‌خواهیم تا در زمینه کشف به همکاری خود با صنعت برق ادامه دهند تا با جمع آوری بیشتر دستگاه‌های غیرمجاز، از فشاری که بر شبکه برق کشور وارد می‌شود کاسته و در پی آن امکان تامین برق برای سایر مشترکان به شکل مطلوب‌تری فراهم شود.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمزارز است. رمزارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته‌شده، حدود ۳۰۰مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین‌المللی (Cambridge، ۲۰۲۱) اکنون متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت‌کوین حدود ۹۶میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

روزهای گذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمزارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.

خروج از نسخه موبایل