اشتباهاتی که نباید هنگام استفاده از گوشی‌های اندرویدی انجام داد

  کد خبر: 23080055033

اشتباهاتی هنگام استفاده از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که ممکن است به کلاهبرداران برای نصب بدافزار و باج‌افزار کمک کند و برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است از این اشتباهات خودداری کنید.

به گزارش ایسنا، اگر از یک تلفن اندرویدی استفاده می‌کنید، توجه به آنچه دانلود می‌کنید و برنامه‌هایی که به اطلاعات خصوصی شما دسترسی دارند، مهم است. اندروید به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند در جهان، توجه هکرها، کلاهبرداران و تبلیغ‌کنندگان را به خود جلب می‌کند. به غیر از بدافزار، برنامه‌های بی‌شماری وجود دارند که با نمایش مداوم تبلیغات درآمدزایی می‌کنند و باعث کاهش سرعت گوشی می‌شوند. وب‌سایت گجت‌نیوز به اشتباهاتی که هنگام استفاده از تلفن‌های اندرویدی به کلاهبرداران کمک می‌کند، اشاره کرده است.

نگه داشتن نرم‌افزارهای bloatware هنگام خرید گوشی جدید

نرم‌افزارهای Bloatware (نرم‌افزارهایی که در ازای کارایی و سود اندک، فضا و منابع زیادی را مصرف می‌کنند) به‌سادگی فضا را اشغال می‌کنند و حتی ممکن است باعث ایجاد مشکلات پایداری شوند. در صورت امکان، همیشه بلافاصله پس از خرید یک گوشی جدید، آنها را از گوشی حذف کنید. همچنین، برخی از برنامه‌های کمتر شناخته‌شده به اجبار روی گوشی نصب می‌شوند که می‌توانند تبلیغات نشان دهند، دستگاه شما را ردیابی کنند و حتی لیست مخاطبین شما را بدزدند.

ایمن نکردن گوشی اندرویدی در برابر سرقت

هر زمان که یک تلفن هوشمند اندرویدی جدید خریداری می‌کنید، سرویس Google’s find device را فعال کنید. این به شما کمک می‌کند گوشی خود را در صورت گم شدن یا دزدیده شدن ردیابی کنید. زیرا سارقان دیگر فقط به دستگاه شما علاقه ندارند، بلکه مشتاق به سرقت اطلاعات شما نیز هستند. همچنین، با تغییر تنظیمات، صفحه قفل را ایمن کنید تا هیچ‌کس نتواند بدون وارد کردن رمز عبور، داده‌ تلفن همراه را غیرفعال کرده و یا دستگاه را خاموش کند.

بررسی نکردن لیست برنامه‌های دانلودشده در تنظیمات

مرور لیست برنامه‌های دانلودشده در تنظیمات را به یک عادت تبدیل کنید. بسیاری از بدافزارها یا جاسوس‌افزارها وجود دارند که آیکونی ایجاد نمی‌کنند و به سادگی داخل گوشی شما پنهان می‌شوند. بررسی کل لیست برنامه‌های دانلودشده ممکن است به شما کمک کند برنامه‌های ناشناخته را شناسایی کنید.

عدم حذف برنامه‌های قدیمی یا استفاده‌نشده

اگر مدتی است از برنامه‌ای استفاده نکرده‌اید، بهتر است آن را حذف کنید. همچنین اگر برخی از برنامه‌های قدیمی در گوشی شما وجود دارد، آنها را نیز حذف کنید. نگه داشتن برنامه‌های قدیمی یا استفاده‌نشده صرفا حافظه را اشغال می‌کند و همچنین از آنجایی که این برنامه‌ها به‌روز نمی‌شوند، ممکن است باعث بروز بدافزار شوند.

استفاده از رمز عبور یکسان برای حساب گوگل و به‌روزرسانی نکردن

همیشه رمز عبور حساب گوگل خود را به‌صورت دوره‌ای تغییر دهید. تغییر رمز عبور از شما در صورت نقض حریم خصوصی محافظت می‌کند.

اجازه نصب برنامه‌های شخص ثالث از منابع ناشناس

به‌شدت توصیه می‌شود که امکان نصب برنامه را از منابع ناشناس در منوی تنظیمات غیرفعال کنید. این گزینه از نصب مخفیانه برنامه‌ها و همچنین از نصب برنامه‌های منابعی غیر از گوگل‌پلی جلوگیری می‌کند.

استفاده از فایل‌های APK برای نصب برنامه‌ها

اگر نمی‌دانید فایل‌های APK چگونه کار می‌کنند، بسیار توصیه می‌شود که برنامه‌ها را فقط از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که در گوگل‌پلی یافت نمی‌شوند و باید با دانلود فایل APK نصب شوند. با این حال، این کار خطرات خاص خود را دارد، زیرا این برنامه‌ها توسط گوگل تأیید نشده‌اند.

نخواندن شرایط و ضوابط، مجوزها قبل از دانلود برنامه‌ها

خواندن مجوزهای مورد نیاز و شرایط را قبل از دانلود یک برنامه، به یک عادت تبدیل کنید. هر زمان که برنامه‌ای مجوزهای بیش از حد درخواست می‌کند، باید صحت برنامه را زیر سوال ببرید. به عنوان مثال، یک برنامه برای عوض کردن صفحه گوشی، ممکن است به دسترسی به گالری شما نیاز داشته باشد، اما نباید برای دسترسی به دفترچه تماس یا میکروفون شما درخواست دهد.

خروج از نسخه موبایل