اعمال مجدد قرنطینه سراسری در اتریش

  کد خبر: 28080056075

دولت اتریش با افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا تصمیم گرفت تا برای مهار شیوع این ویروس محدودیت‌های سراسری قرنطینه در این کشور را دوباره اعمال کند.

به گزارش ایرنا، محدودیت‌ها قرار است از دوشنبه آینده به اجرا گذاشته شود و به این ترتیب رستوران ها، کلوپ‌های شبانه و تمام مغازه های غیر ضروری بسته خواهند شد و به مردم گفته می شود که در خانه بمانند. تدریس در کلاس‌های درس هم به حالت تعلیق در می آید و مدارس به آموزش از راه دور باز می گردند. این محدودیت‌ها به مدت سه هفته برقرار خواهد بود اما پس از ۱۰ روز مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این تصمیم برای ما آسان نیست، اما با توجه به آمار مبتلایان، ناگزیر به انجام چنین تدابیری هستیم. “

اتریش در حال حاضر با یکی از بدترین شیوع ویروس کرونا در اروپا مواجه است. در شبانه روز گذشته ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این درحالیست که با وجود جنبش بزرگ ضد واکسن در این کشور، تنها ۶۵ درصد اتریشی ها به طور کامل واکسینه هستند.

دولت اتریش هفته پیش افراد واکسینه نشده را تحت قرنطینه قرار داد و کسانی که هر دو واکسن را دریافت کرده بودند برای رفت و آمد آزاد بودند، اما شالنبرگ گفت که این تصمیم برای کاهش مهار کرونا کافی نبود.

وی گفت که دولت در متقاعد کردن شهروندان برای دریافت واکسن کرونا موفق نبوده و اینک افراد واکسینه شده باید بهای عدم همبستگی افراد واکسینه نشده را بپردازند.

به گفته صدراعظم اتریش تزریق واکسن کرونا از یکم فوریه سال آینده میلادی برای تمام شهروندان اجباری خواهد شد و کسانی که امتناع کنند باید جریمه سنگینی را بپردازند.

اتریش نخستین کشور اروپایی است که محدودیت‌های کرونایی را بازگردانده و واکسن را برای شهروندان اجباری کرده است.

خروج از نسخه موبایل