اعمال محدودیت برای ۹ گروه شغلی

  کد خبر: 09110067343

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ما مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، زدن ماسک، دوری از تجمعات و…، باید در دستور کار باشد.

به گزارش مهر، محسن فرهادی افزود: طبیعت این بیماری سرعت زیادی دارد. مهم‌ترین راه برای جلوگیری، تزریق دوز سوم واکسن کرونا است. در کنار زدن واکسن پروتکل‌ها هم باید رعایت شود.

وی گفت: مراکز تفریحی و ورزشی، رستوران‌ها، مراکز خدماتی و…، همچنان فعال هستند. اجرای محدودیت‌ها مد نظر نیست، اما رعایت پروتکل‌ها نباید کمرنگ شود.

فرهادی بر خود مراقبتی به خصوص در نانوایی‌ها، باشگاه‌ها و رستوران‌ها تاکید کرد و افزود: سعی داریم محدودیت‌هایی را در ۹ گروه شغلی که اهمیت زیادی در بحث انتقال بیماری دارند، اعمال کنیم.

وی، به مراکز صرف غذا، تالارهای پذیرایی، سینماها، سالن‌های تئاتر، کنسرت‌های موسیقی، باشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی، استخرها و مراکز تفریحی آبی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دفاتر ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: با تأکیدی که سازمان امور استخدامی انجام می‌دهد و بعد از تصویب در ستاد ملی، تزریق دوز سوم واکسن هم اجباری می‌شود، به‌طوری که خدمت‎دهنده و خدمت‎گیرنده به خصوص در این ۹ گروه شغلی باید حتماً زمانی که در یک فضا با هم مواجه می‌شوند، واکسن تزریق کرده باشند و بیمار نباشند.

فرهادی ادامه داد: امکان کنترل اپلیکیشنی از طریق نرم‌افزارهایی که روی موبایل نصب می‌شود نیز فراهم می‌شود تا مردم بتوانند این موضوع را کنترل کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت و کمیته امنیتی و اجتماعی قرارگاه مقابله با کرونا، بعد از بحث‌های مختلف پیشنهاداتی را برای تصویب در ستاد ملی کرونا ارائه داده‌اند تا این کنترل‌ها و نظارت‌های ویژه بتوانند خصوصاً برای این ۹ گروه شغلی اعمال شوند.

خروج از نسخه موبایل