افزایش سقف تسهیلات طرح مسکن اقدام ملی

  کد خبر: 09070048232

عضو هیات مدیره بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در طرح اقدام ملی خبر داد.

محمدحسن علمداری در گفت‌وگو با هیبنا، افزود: سقف تسهیلات ساخت مسکن در طرح اقدام ملی به دنبال تصویب نامه هیات وزیران و ابلاغ بانک مرکزی، از ۱۰۰میلیون تومان به ۱۵۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

این افزایش سقف تسهیلات در جلسه اخیر هیات مدیره بانک مسکن به تصویب رسید و اکنون به شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ شده است.

علمداری درباره جزئیات این مصوبه به هیبنا گفت: بانک مسکن مطابق سهمیه تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی برای بانک‌های عامل، ماموریت دارد به میزان مشخص (بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکونی) تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی را پرداخت کند.

بر این اساس اعتبارات لازم تدارک دیده شده و طی این مدت، متناسب با معرفی پروژه‌های ساختمانی از سوی دستگاه‌های مسئول اجرای طرح اقدام ملی، قراردادهای پرداخت تسهیلات بسته شده و به بخشی از تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز به کارگاه‌های ساختمانی تزریق شده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن تصریح کرد: اکنون در پی تصویب نامه جدید، سقف تسهیلات ساخت در طرح اقدام ملی به ۱۵۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸درصد است، در اختیار سازنده‌ها قرار می‌گیرد.

علمداری تاکید کرد، سقف جدید تسهیلات مسکن اقدام ملی مشمول تمامی قراردادهای طرح اقدام ملی مسکن که تا کنون قرارداد آنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده است، می‌شود.

با این حال آن دسته از پروژه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی که قرارداد پرداخت تسهیلات آنها به جریان افتاده و از تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی استفاده کرده‌اند، چنانچه درخواست مکتوب برای دریافت مابه التفاوت ارائه کنند، تسهیلات متمم در چارچوب ضوابط ناظر بر اعطای تسهیلات متمم، به آنها تعلق خواهد گرفت.

البته درخواست باید از طرف نهاد متولی باشد و در سامانه TEMنیز ثبت شود.

امکان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم

علمداری در ادامه با اشاره به امکان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در طرح اقدام ملی مسکن از سوی ثبت‌نام کننده‌های واجد شرایط، تصریح کرد: با توجه به ابلاغ ضوابط مربوط به بهره‌مندی از امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، امکان دعوت از متقاضیان دارای حساب در این صندوق برای طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، این بانک از ابتدای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا پایان شهریور، برای ساخت حدود ۱۷هزار واحد مسکونی، با سازندگان و عوامل پروژه‌های این طرح، قرارداد پرداخت تسهیلات منعقد کرده و تا کنون به بیش از ۴۵۴پروژه، تسهیلات پرداخت شده است.

علمداری از تجهیز همه قوای مالی و اعتباری بانک مسکن برای شتاب‌بخشی به کار پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اقدام ملی خبر داد و گفت: بانک مسکن تجربه ۱۵ساله در پرداخت تسهیلات به طرح مسکن مهر دارد و اکنون نیز با تجربه‌های گذشته، در مسیر ساخت و تولید مسکن حمایتی، پشتیبانی تسهیلاتی لازم را به عمل خواهد آورد.

خروج از نسخه موبایل