افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای رستوران‌ها

  کد خبر: 11080052607

رییس اتحادیه رستوران‌داران تهران اظهار داشت: نسبت به شش ماه قبل درخواست جواز کسب حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است وضعیت تقاضا هم در این مدتبا بهبود همراه بوده و مشتریان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند.

سیدعلی اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت رستوران‌ها اظهار کرد:‌ روال کسب و کار رستوران‌ها رو به بهبود بوده اما وضعیت قیمت مواد اولیه به شکلی است که به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است. برای مثال رب گوجه را هر کیلو ۲۵ هزار تومان می‌خریم، مرغ و بقیه اقلام هم وضعیت مشابهی دارند.

وی افزود: مواد اولیه به شدت گران شده اما به طور کلی نسبت به چند ماه پیش وضعیت کسب و کار بهتر شده است و اگر قیمت‌های مواد اولیه هم تعدیل شود وضعیت بهتر می‌شود.

وی در ادامه افزود:‌ نسبت به شش ماه قبل درخواست جواز کسب حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. وضعیت تقاضا هم در این مدت زمانی با بهبود همراه بوده و مشتریان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر به رستوران‌ها مراجعه می‌کنند.

رییس اتحادیه رستوران‌داران تهران در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت قیمت غذای کامل در رستوران‌ها تصریح کرد: هر رستورانی با توجه به مواد اولیه‌ای که مصرف می‌کند قیمت خاصی دارد، ما در اتحادیه بر اساس قیمت مواد اولیه قیمت‌گذاری کرده‌ایم و مقرر شده که هر رستوران محصول خود را با قیمت تمام شده به علاوه ۲۰ درصد سود به فروش برساند. این فرمول هم بر اساس فرمول وزارت اقتصاد و دارایی است.

وی همچنین با اشاره به خرید اینترنتی غذا خاطرنشان ساخت: خرید اینترنتی برای مشتریان راحت‌تر است اما در خرید حضوری همچنان جذابیت بیشتری برای مشتریان دارد. البته برای فست فودها خرید اینترنتی توانسته وضعیت بهتری نسبت به خرید حضوری پیدا کند اما در مورد رستوران‌ها اینطور نیست و مردم بیشتر ترجیح می‌‌دهند به صورت حضوری در رستوران حضور پیدا کرده و غذای خود را بخورند.

خروج از نسخه موبایل