افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن

  کد خبر: 21060045958

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از چهار درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۰، نزدیک به ۲۱ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۹۰ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹ که حدود ۲۰ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۳۱۸ تن بود، رشد بیش از ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در پنج ماه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۶۲ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (هفت میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۶۴ تن)، حدود هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در ماه مرداد، چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۶۶ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (چهار میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۵۸ تن)، چهار درصد کاهش یافت.

افزایش یک درصدی تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی

شرکت‌های بزرگ از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۵۴۳ هزار و ۸۱۹ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه پارسال (۵۳۷ هزار و ۶۹۷ تن)، یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی نیز با ۴۹ درصد افزایش از ۷۷۹ هزار و ۶۰۰ تن در پنج ماهه سال ۹۹ به یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۰۲ تن در پنج ماه امسال افزایش یافت.

میزان تولید و ارسال سنگ آهن دانه‌بندی در مرداد ماه ۱۴۰۰ نیز به ترتیب ۱۶۵ هزار و ۶۲۱ تن و ۲۲۵ هزار و ۶۰۶ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه پارسال (۱۳۵ هزار و ۱۰۴ تن تولید و ۱۳۱ هزار و ۸۹۵ ارسال دانه‌بندی)، به ترتیب حاکی از افزایش ۲۳ و ۷۱ درصدی است

خروج از نسخه موبایل