اللهم إنا لا نعلم منهم إلا خیراً

  کد خبر: 1710983378

شهادت میلیونی چشم‌‎های گریان در اقامه نماز بر پیکر سردار سلیمانی؛

عصر اقتصاد: روز گذشته پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی پس از این که حضرت آیت الله خامنه‌ای با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر مطهر این شهید عالی‌مقام، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم تروریست آمریکا، نماز اقامه کردند، در میان جمعیتی چند میلیونی تشییع شد.

همچنین بغض رهبر معظم انقلاب اسلامی در هنگام ادای جمله «اللهم إنا لا نعلم منهم إلا خیراً» در نماز میت گشوده شد و ایشان جمله را چند بار تکرار کردند.

در این مراسم که با حضور چند میلیونی مردم و همچنین رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری، همرزمان شهید و جمعی از عناصر مهم جبهه مقاومت از جمله اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان در فضایی آکنده از حسرت آسمانی شدن حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی در نماز، خداوند را برای بزرگ داشتن مجاهدان راه خود به‌واسطه فوز و توفیق عظیم شهادت، حمد و سپاس گفتند و علوّ درجات آن شهدای عالی‌مقام را مسألت کردند.

پس از اقامه نماز، تشییع با شکوه پیکر مطهر شهید سلیمانی و دیگر شهیدان مقاومت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شد.

پیکر سردار شهید که پیش از آن در اهواز و مشهد تشییع شده بود پس اجرای مراسم در تهران راهی قم شد و در پایان نیز برای تشییع و تدفین راهی کرمان خواهد شد.

بازتاب حضور پر شور مردم در مراسم وداع با سردار در رسانه های خارجی

خبر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی به صورت گسترده ای در رسانه های خارجی بازتاب داشت.

یک خبرنگار نیویورک تایمز با انتشار پیام‌هایی متعدد در حساب کاربری خود در توئیتر به پوشش لحظه به لحظه این مراسم پرداخته و گفته است که دریایی بیکران از مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور یافته‌اند.

یک خبرنگار المانیتور با اشاره به مراسم تشییع شهید سلیمانی در توئیتر خود نوشت: من تاکنون چنین چیزی در ایران ندیده‌ام. حتی مراسم‌های مذهبی این گونه (مردم) را جمع نمی‌کند که قاسم سلیمانی کرده است.

خبرنگار شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی با انتشار تصویری هوایی از حضور پر شور مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش نوشت: دستور ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی دارد نتیجه عکس می‌دهد. اجازه دهید که یادآوری کنم او چقدر خطرناک است.

شبکه الجزیره عربی نیز در گزارشی از مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تهران نوشت: صبح امروز دوشنبه هزاران نفر از مردم ایران با حضور رهبر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند و سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس در این مراسم آمریکا را به خروج از منطقه تهدید کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که مقام معظم رهبری ایران روز دوشنبه با صدای بلند در میان صدای صدها هزار نفر از عزاداران بر پیکر قاسم سلیمانی ژنرال ارشد ایرانی که در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد جان خود را از دست داد، نماز خواندند.

آسوشیتدپرس با انتشار بخش‌هایی از سخنرانی دختر شهید سلیمانی در این مراسم نوشت که او به‌طور مستقیم تهدید به حمله به پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه کرد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز که برای پوشش مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران حضور یافته بود، در رابطه به حضور پرشکوه مردم ایران در این مراسم گفت: مراسم تشییع شهید سلیمانی تاریخی است.

خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز دوشنبه در مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران که در حمله هوایی روز جمعه آمریکا به شهادت رسید، نماز خواند.

در ادامه این گزارش آمده است: این نماز با حضور گسترده مردم و به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای که مقامات دیگر ایران، از جمله رئیس‌جمهور حسن روحانی او را همراهی کرده بودند برگزار شد.

رویترز همچنین به تصاویر منتشر شده از تلویزیون ایران اشاره و تاکید کرده است که این تصاویر  از حضور میلیونی مردم در این مراسم حکایت دارد.

شبکه بی‌بی‌سی نیز ضمن پوشش مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گزارش داد: خیل عظیم مردم ایران برای برگزاری مراسم تشییع فرمانده ارشد نظامی خود، خیابان‌های تهران را انباشته از جمعیت کردند.

این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه رهبری ایران حین خواندن نماز گریه کرده‌اند، افزود که مردم ایران حضوری میلیونی در این مراسم داشته‌اند.

روزنامه ایلاف در گزارشی از مراسم شکوهمند تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران صبح روز دوشبه در دانشگاه تهران برپیکر ژنرال قاسم سلیمانی که روز جمعه توسط آمریکا در عراق ترور شد، نماز خواند و در کنارش حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس، حسین سلامی فرمانده سپاه ایران و ابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضائیه حضور داشتند.

این رونامه نوشت: خیابان های تهران در تمجید و تکریم از ژنرال سلیمانی مملو از جمعیت بود، این مردم با در دست گرفتن عکس های ژنرال سلیمانی قبل از ساعت هشت صبح دانشگاه تهران را احاطه کردند.

شبکه الجزیره انگلیسی نیز گزارش داد که سیل جمعیت مردم ایران برای تشییع پیکر قاسم سلیمانی در شرایطی که درخواست‌ها برای انتقام خون او افزایش یافته به خیابان‌های تهران آمدند.

این گزارش با اشاره به وعده مقامات جمهوری اسلامی برای انتقام خون شهید سلیمانی افزوده است: اگرچه مشخص نیست که ایران کی و چگونه پاسخ خواهد داد اما هرگونه پاسخی ممکن است پس از پایان سه روز عزاداری در ایران انجام گیرد.

بخش عربی شبکه آر تی نیز با انتشار تصاویر زیادی از مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران نوشت: میلیون ها ایرانی برای تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش به خیابان ها آمدند و علیه آمریکا شعار سردادند.

این شبکه روسی همچنین نوشت که مردم ایران با در دست داشتن پرچم های قرمز و شعار “مرگ بر اسرائیل” و “مرگ بر آمریکا” دانشگاه تهران را احاطه کرده بودند و صفوف آن ها تا چند کیلومتری دانشگاه می رسید.

پایگاه خبری عربی ۲۱ هم با اشاره به گریه مقام معظم رهبری بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی نوشت که جمعیت زیادی در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران مشارکت کردند و رهبر ایران بر پیکر سردار قاسم سلیمانی نماز خواند.

خروج از نسخه موبایل