کد خبر: 030503167394
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانی

الگو برداری از تجارب آریاساسول و روند استقرار نظام مدیریت ایمنی فرایند از سوی رؤسای ایمنی و آتش‌نشانی مجموعه وزارت نفت

در جریان تشریح سازوکار سیستم مدیریت ایمنی فرایند شرکت پلیمر آریاساسول از سوی مدیریت HSE برای رؤسای ایمنی و آتش‌نشانی جمعی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، بر ضرورت استفاده از دانش روز دنیا و آخرین فناوری‌ها تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، جمعی از رؤسای ستادی، ۴ شرکت اصلی و شرکت‌های فرعی و تابعه وزارت نفت روز گذشته (سه‌شنبه، دوم مردادماه ۱۴۰۳)، با حضور در شرکت پلیمر آریاساسول، ضمن بهره‌گیری از تجارب شرکت پلیمر آریاساسول در زمینه استقرار نظام مدیریت ایمنی فرایند، از تأسیسات شرکت و فناوری‌های ایمنی و آتش‌نشانی مورد استفاده بازدید کردند.

تجارب آریاساسول الگوی دیگر شرکت‌ها است

شهرام احمدی، معاون ایمنی و آتش‌نشانی وزارت نفت، نیز در این مراسم با بیان اینکه آریاساسول در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی سرآمد است، گفت: این موضوع بر کسی پوشیده نیست و باید برای استفاده از این دانش و تجربه، چنین دیدارها و بازدیدهایی به‌طور مستمر انجام شود.

وی در تشریح هدف از این بازدید، تصریح کرد: هدف مشاهده تجارب آریاساسول، الگوبرداری و شاید استفاده از آن در دیگر شرکت‌ها است.

سعید اسماعیلی، مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به اینکه شرکت در حوزه HSE نه تنها در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بلکه در کشور، خاورمیانه و حتی حوزه بین‌الملل سرآمد است، گفت: این جایگاه مدیون تفکر مدیران شرکت در دوره‌های مختلف، تلاش همکاران HSE و همکاری تمامی کارکنان آریاساسول است که در حال حاضر بالاترین رکورد تولید ایمن، پایدار و عملکرد حداکثری واحدهای فرایندی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اجرای نظام ایمنی فرایند از سال ۲۰۱۰ در شرکت پلیمر آریاساسول، اذعان کرد: معتقدم برای اجرای هر نظامی ابتدا باید فرهنگ آن ایجاد شود که در آریاساسول برای این منظور اقدام‌های گسترده‌ای تاکنون انجام شده است.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریاساسول با تأکید بر اینکه در آریاساسول «Stop, think safety» شعار نیست، اذعان کرد: در آریاساسول این موضوع به فرهنگ تبدیل شده و به آن باور داریم.

استمرار و ثبات در اقدام منجر به دستیابی به اهداف می‌شود

اردوان فرزین‌پور، مدیر HSE شرکت پلیمر آریاساسول نیز در این دیدار، ضمن تشریح اقدام‌های اثربخش انجام شده برای دستیابی به نظام مدیریت ایمنی فرایند در شرکت، گفت: تأکید ویژه مدیریت ارشد سازمان و ثبات در اقدام و عزم و اراده قوی مسیر را برای دسترسی به چنین اهدافی هموار می‌کند.

وی با اشاره به استانداردهای مورد استفاده در این نظام، افزود: بهره‌گیری از ماژول‌های متعدد و تعریف فرایند‌های مختلف در سطوح متعدد، منجر شد که با وجود تولید فرایندی ظرفیت در تمامی واحدها، یک سال بدون حادثه را پشت سر بگذاریم و به شاخص RCR صفر دست پیدا کنیم.

مدیر HSE شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه تولید مستمر و بدون حادثه هدف ما از اجرای سیستم مدیریت ایمنی فرایند در آریاساسول بوده است، گفت: در این راستا پیاده‌سازی استانداردهای مهم در شرکت، مسیر دستیابی به هدف تولید مستمر ایمن بود.

پس از تشریح موضوعات مختلف در حوزه HSE از سوی کارکنان آریاساسول برای بازدیدکنندگان و بعد از پرسش و پاسخ پیرامون سازوکارهای شرکت، بازدیدی از تأسیسات شرکت انجام شد.

شرکت پلیمر آریاساسول با توجه به جایگاه و بلوغ سیستمی در حوزه HSE، به‌عنوان الگوی ثابت شده از تجارب موفق و مطمئن مورد توجه بسیاری از شرکت‌های تابعه و فرعی وزارت نفت است.

شرکت در تلاش است جایگاه خود به‌عنوان هاب تجارب ایمنی فرایند در کشور به اثبات برساند تا از این مسیر ممیزی شرکت‌های پتروشیمی را برعهده بگیرد و از این منظر خودکفایی و استقلال از ممیزان خارجی برای کشور محقق شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا