انتشار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان‌ها برای اولین بار

  کد خبر: 0609984140

عصر اقتصاد: رییس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: به منظور اطلاع از نحوه توزیع و اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی که همواره مورد مطالبه معاونت‌ها و امور تخصصی سازمان بوده است، کل طرح‌هایی که در سال ۱۳۹۷ موافقت‌نامه آنها به صورت استانی مبادله شده‌اند، جمع‌آوری و برای اولین بار با رعایت قالب پیوست شماره یک قانون بودجه چاپ شد. کتاب طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان‌ها در سال ۱۳۹۷.

علی نعمتی افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان‌ها به صورت سرجمع در لوایح بودجه سنواتی درج شده و پس از تصویب و ابلاغ قانون بودجه و براساس مفاد ماده ۴۴ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و همچنین ماده ۳۱  قانون احکام دایمی بین فصول، برنامه‌ها و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

به گفته نعمتی، تعیین اعتبار پروژه‌های عمرانی به عهده کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است که پس از اتمام فرآیند مذکور، پروژه‌های مربوط در قالب طرح، تجمیع شده و به دستگاه اجرایی مربوط ابلاغ و مبادله موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود. به این ترتیب بخشی از فرآیند اجرای بودجه عمرانی در استان‌ها در طی سال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد که بخش عمده‌ای از منابع اعتباری، به ویژه از محل ردیف‌های متفرقه در طول سال توزیع و به استان‌ها ابلاغ می‌شود. بنابراین وضعیت نهایی اعتبار مصوب طرح‌ها و پروژه‌ها در پایان سال مشخص می‌شود.

رییس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه اظهارات خود گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع، اعتباری بالغ بر ۰۰۰ر۳۱۶ میلیارد ریال از منابع مختلف به استان‌ها ابلاغ شد که این اعتبارات بین ۳۷۵ر۱۸ طرح توزیع شده است.

نعمتی خاطرنشان ساخت که به منظور ایجاد هماهنگی در تعیین و اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۳۹۸و امکان گزارش‌گیری‌های صحیح و تجمیع اقدامات ۳۱ استان در برنامه‌ها، با هماهنگی امور بخشی سازمان، استانداردسازی طرح‌ها از حیث عنوان، هدف و واحد در هر برنامه انجام و طی دستورالعمل اجرای بودجه سال ۱۳۹۸ به استان‌ها ابلاغ شد.

خروج از نسخه موبایل