استقبال سرمایه‌گذاران اروپایی از اوراق قرضه چین با نرخ بهره منفی

  کد خبر: 1209997263

ترجمه: فاطمه موسی‌زاده
دولت چین برای اولین  بار اوراق قرضه با نرخ بهره منفی عرضه کرده است. سرمایه‌گذاران اروپایی در مقابل نرخ بهره در حال نزول در اروپا، به میزان زیادی از این اوراق قرضه خرید کردند؛ چرا که این تنها راه سرمایه‌گذاری در سال جدید است که انتظار می‌رود رشد چشمگیری داشته باشد.

سرمایه‌گذاران شامل بانک‌های مرکزی، صندوق‌های ثروتمند دولتی و مدیران دارایی در اروپا ، آسیا و ایالات متحده بودند. طبق گزارش بانک دوبچه، یکی از بانک هایی که به این معامله کمک کرده است، سرمایه گذاران اروپایی ۸۵ درصد از اوراق ۱۵ ساله و حدود دو‌سوم از اوراق قرضه کوتاه‌تر را به خود اختصاص داده‌اند.

اوراق قرضه  ۵ ساله با بازدهی منفی ۰.۱۵۲٪ و اوراق قرضه ۱۰ ساله و ۱۵ ساله با بازدهی زیر ۱٪ به فروش می‌رسد.

سم فیشر ، رئیس دویچه بانک گفت: این ارقام نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هنوز مایل به خرید بیشترند و این مطلب نمایشگر ارزش بالای این اوراق است.

چین از  اینکه رشد ضعیف اقتصادی غرب، نرخ بهره را به مدت طولانی در اروپا پایین نگه می‌دارد، بهره می‌برد. همچنین اروپایی ها بیشتر می‌خواستند در چین که آینده روشن‌تری دارد سرمایه گذاری کرده باشند.

فروش سریع این اوراق قرضه نشان داد که سرمایه گذاران بین‌المللی با وجود کرونا به رشد اقتصادی چین اعتماد کامل دارند.

به گفته دیوید ایم، رئیس بخش مالی چین و آسیای بانک استاندارد چارترد، با وجود ادامه کرونا سرمایه‌گذاران بین‌المللی به آینده اقتصادی چین بیشتر از غرب معتقدند.

پس از انقباض تاریخی اقتصاد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ، اقتصاد چین به سرعت رشد کرده است، در ماه گذشته تولید صنعتی و خرده فروشی به شدت افزایش یافته است.

در همین حال ، محدودیت های گسترده در ایالات متحده و اروپا برای جلوگیری از افزایش ویروس کرونا، تهدید جدی برای رکود اقتصادی سه ماهه چهارم محسوب می‌شود.

وزارت دارایی چین با انتشار  بیانیه‌ای گفت که فروش اوراق قرضه نشان‌دهنده عزم و اطمینان چین برای ورود به دنیای خارج و ادغام بیشتر با بازارهای سرمایه بین‌المللی است.

خروج از نسخه موبایل