بازار سرمایه متعادل شده است/ احتمالا تا پایان سال سقف قبلی شاخص پس گرفته می‌شود

  کد خبر: 2209998396

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: پول سنگینی وارد گروه‌های هم‌وزن شده و با توجه به اعلام افزایش سرمایه گروه‌های پالایشی و اعلام حمایت گروه‌های خودروسازی و گروه‌های شاخص‌ساز شستا و فولادی به زودی این گروه‌ها مثبت می‌شوند.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه با حمایت‌های گروه‌های بزرگ حقوقی و حقیقی خاص، بازار سرمایه متعادل شده است، اظهار داشت: در سهم‌های شاخص‌ساز هیچگونه هیجان خاصی به دیگر گروه‌ها سرایت نمی‌کند.

وی با اشاره به تاثیر قانون‌های جدید در بازار سرمایه گفت: این قوانین، تاثیرات کوتاه‌مدتی به بازار وارد کرده و شاهد رشد بازار و عدم هیجانات گروه‌ها هستیم به طوری که با قرار گرفتن یک گروه در صف فروش، خدشه‌ای به کلیت بازار وارد نمی‌شود و موجب منفی شدن سایر گروه‌ها در بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گروه‌ها در بازار راه و سهم خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند، ادامه داد: هر سهم با توجه به ارزش ذاتی با افزایش تقاضا و تحلیل بدون هیجان رشد می‌کند.

زهراکار گفت: پول سنگینی وارد گروه‌های هم‌وزن شده و با توجه به اعلام افزایش سرمایه گروه‌های پالایشی و اعلام حمایت گروه‌های خودروسازی و گروه‌های شاخص‌ساز شستا و فولادی به زودی این گروه‌ها مثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: احتمالا با این نوع حمایت‌ها بتوانیم تا پایان سال سقف قبلی شاخص را پس بگیریم و شاهد بازار پرتقاضا باشیم.

خروج از نسخه موبایل