بازدید مدیران ارشد ساتبا از کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا

  کد خبر: 25080055433

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، از کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا بازدید کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مپنا نیوز – مدیران ارشد ساتبا، با حضور در کارخانه شرکت پارس ژنراتور، به بازدید از سالن اصلی تولید ژنراتور و توربین بادی و نیز سالن پژوهش و فناوری پرداخته و از نزدیک با توانمندی‌ها و محصولات گروه مپنا در این حوزه آشنا شدند.

مدعوین در ادامه با حضور در سالن‌های پره توربین بادی، به مشاهده فرایند تولید پره توربین‌های بادی گروه مپنا پرداختند.

در نشست ابتدایی این بازدید، ساختار، فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری گروه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز دستاوردها،‌ توانمندی‌ها و وضعیت جاری و فرآیند تولیدات و اقدامات اجرایی مپنا تشریح شد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، بر ضرورت تغییر نگرش از تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی به نیروگاه‌های با سوخت پاک تأکید کرد.

“محمود کمانی”، گفت: برنامه و رویکرد وزیر نیرو در زمینه احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر، فضای جدیدی در این حوزه ایجاد کرده و هم‌اکنون عظمی به‌وجود آمده که نیازمند تلاش و اجرایی شدن است.

معاون وزیر نیرو، این برنامه وزارت نیرو را در مقیاس کشوری بزرگ دانست و در عین حال تصریح کرد: کشورمان برای دستیابی به وضعیت مطلوب در عرصه جهانی نیازمند تلاش بیش از پیش است.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، گروه مپنا را یک مجموعه توانمند عنوان کرد و گفت: در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت‌های گسترده گروه مپنا بهره بگیریم.

مدیرعامل گروه مپنا نیز به تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های مپنا در حوزه‌های مختلف صنعتی و بیان دستاوردهای این گروه در حوزه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت.

“عباس علی‌آبادی” در تشریح برنامه‌های مپنا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، به تمرکز این گروه بر توربین‌های بادی ۲ مگاواتی و ۲٫۵ مگاواتی و در آینده نزدیک ۴٫۵ مگاواتی اشاره کرد و راه توسعه فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور را اجازه صادرات برق به کشورهای دیگر دانست که به بومی شدن فناوری و ارزان‌تر شدن بهای آن کمک خواهد کرد.

وی تولید برق، حمل و نقل، ساختمان و صنایع را از عوامل رشد CO2 عنوان و خاطرنشان کرد: برای بهبود این وضعیت لازم است سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید نیروگاه‌های برق، برقی‌سازی و دیجیتالی شدن سیستم‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل گروه مپنا، بخشی از فعالیت‌های مپنا در حوزه برقی‌سازی خودرو و زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک را تشریح کرد و برقی‌سازی را به همراه ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله راه‌حل‌های اساسی مشکلات زیست‌محیطی کنونی کشور دانست و تصریح کرد: مپنا با فناوری کاملاً داخلی، توانایی مشارکت بیشتر در این حوزه‌ها را دارد.

وی چالش توسعه توربین‌های بادی را اقلیمی عنوان کرد و گفت: مپنا چالشی به نام فناوری و تولید ندارد، بلکه بخشی از جاده‌های کشور ما، کویری و بخشی نیز کوهستانی است و برای حمل توربین بادی با توجه به حجم و وزن، مسائل لجستیکی وجود دارد، لذا برای رفع این مسائل لازم است سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد.

علی‌آبادی هم‌چنین بر اهمیت تبدیل نیروگاه‌های ساده گازی به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تأکید کرد و آن را مهم‌ترین ضرورت حوزه نیروگاهی کشور خواند

خروج از نسخه موبایل