باز هم تقطیع کردید؟ (طنز)

  کد خبر: 22050041884

راضیه حسینی

دکترزالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا:«به دلیل قیمت واکسن جلوی واردات آن را گرفتند. وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند ما به جای مشورت با آن‌ها مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمار‌های مرگ‌ومیر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.»

روز بعد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتشار اطلاعیه‌ای درباره اظهارات اخیر علیرضا زالی که از عدم واردات مناسب واکسن کرونا مخفی کردن آمارهای مرگ‌ومیر سخن گفته بود، توضیحاتی داد و تاکید کرد که این اظهارات، «به صورت تقطیع‌شده» منتشر شده است.

ما هم مطمئن بودیم که این اظهارات کاملاً تقطیع شده است.  صحبت‌های کامل ایشان به شرح زیر است: «به دلیل قیمت و کیفیت پایین، جلوی واردات واکسن را گرفتند، تا مردم کشورمان دچار مشکلات و عوارض واکسن‌های خارجی نشوند.

 وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند ما به ‌جای مشورت با آنها مدام از آنها می‌خواستیم کمی استراحت کنند و این‌قدر خودشان را خسته نکنند. حتی سفارش دادیم دمنوش گل‌گاوزبان برای‌شان بیاورند. وقتی دمنوش را خوردند به ما گفتند: حتماً باید در رسانه‌ها از این گل‌گاوزبان شما کلی تعریف کنیم. اصلاً نظام سلامت ایران و جهان با این دمنوش متحول می‌شود. از آنها خواستیم، خجالت‌مان ندهند. ما ایرانی‌ها اصلاً اهل تعریف و تمجید کردن از خودمان نیستیم و اگر بخواهند ازمان تعریف کنند خیلی خجالت می‌کشیم.

ما آمارهای مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن خارجی را از سازمان جهانی بهداشت مخفی کردیم تا خیلی ناراحت نشوند و شرکت‌های بزرگ واکسن‌سازی را توبیخ نکنند. بالاخره آن بیچار‌ه‌ها  کلی زحمت کشیده بودند. ولی خب، نتوانستند به پای ما برسند.»

آقای زالی در ادامه گفتند: «فقط برای پنج روز دیگر واکسن خارجی بی‌کیفیت داریم و بعد از این پنج روز، روزانه، صد میلیون دز واکسن تولید داخلی که صد درصد ایمنی در برابر همه گونه‌های کرونا می‌دهد و صد و پنجاه درصد از مرگ‌ومیر جلوگیر می‌کند، وارد چرخه واکسیناسیون می‌کنیم. لازم به ذکر است که این واکسن حتی روی گونه‌های هنوز شناخته‌نشده کرونا و کلاً هر بیماری که قرار است در آینده دنیا را درگیر کند، مقاوم است. کارشناسان سازمان جهانی بهداشت همین دیروز به ما زنگ زدند و از ما خواستند تا به داد دنیا برسیم و واکسن‌مان را دراختیارشان قرار دهیم. همین‌طور التماس کردند برای‌شان چندتن گل‌گاوزبان بفرستیم تا کمی آرامش به دست آورند و خستگی‌شان در برود. ما هم دل‌مان نیامد خواسته‌شان را رد کنیم. قول دادیم بعد از اینکه مردم‌ خودمان را نجات دادیم، سراغ آنها هم برویم.»

خروج از نسخه موبایل