بانک گلدمن ساکس: نفت در تیر ماه ۶۵ دلار می شود

  کد خبر: 14119914549

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که در بحبوحه عرضه کم نفت در بازار و کندی بهبود تقاضا، قیمت نفت می‌تواند در ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۰) به ۶۵ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رویترز، بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت آمارها از کسری روزانه ۲.۳ میلیون بشکه ای نفت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ به علت تقاضای بیشتر و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس خبر می دهد.

این بانک، کسری روزانه ۹۰۰ هزار بشکه ای در نیمه نخست ۲۰۲۱ را پیش بینی می کند که بیش از پیش بینی قبلی اش برابر با ۵۰۰ هزار بشکه است.

به نوشته این بانک، با توجه به سرمایه گذاری کمتر در این صنعت، این شرایط می تواند قیمت نفت برنت را در ماه جولای به ۶۵ دلار در هر بشکه برساند. قیمت نفت برنت در دو روز گذشته بالای ۵۵ دلار معامله شد.

بنا بر اعلام گلدمن ساکس، تقاضا در شش ماه منتهی به ماه جولای تا ۳.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد که این رقم کمتر از پیش‌بینی قبلی این بانک برابر با ۶.۸ میلیون بشکه در روز است.

عربستان متعهد شده تا کاهش داوطلبانه ای در ماه‌های فوریه و مارس (۱۳ بهمن  ۱۳۹۹ تا اوایل ۱۱ فروردین ۱۴۰۰)  انجام دهد درحالی که باقی اعضای اوپک پلاس، سطح تولید خود را حفظ می کنند.

خروج از نسخه موبایل