بدهی جهان به ۳ برابر تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد رسید

  کد خبر: 19070049292

موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال تخمین می‌زند سطح بدهی جهانی تحت تاثیر پاندمی کرونا تا پایان امسال سر به فلک کشیده و ۲۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال تخمین می‌زند سطح بدهی جهانی تحت تأثیر پاندمی کرونا تا پایان امسال سر به فلک کشیده و ۲۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی شود با این حال این مؤسسه اعلام کرد با توجه به پایین بودن نرخ بهره جهانی امکان این وجود دارد که وضعیت تحت کنترل در بیاید.

طبق داده‌های مؤسسه فاینانس بین‌المللی بدهی جهانی در ۳ ماهه دوم امسال به رکورد تاریخی حدود ۳۰۰ تریلیون دلار رسید است.

کل بدهی جهانی شامل بدهی دولت، خانوارها، شرکت‌ها و بانک‌ها ۴.۸ تریلیون دلار رشد کرد و در پایان ژوئن به ۲۹۶ تریلیون دلار رسید که ۳۶ تریلیون دلار از سطح قبل از پاندمی بالاتر است.

طبق گفته ورا چاپلین، مدیر اس‌اندپی گلوبال، با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده برای مقابله با بحران کرونا این افزایش بدهی لازم بوده است.

چاپلین پیش‌بینی کرد با توجه به کاهش نقدینگی و ادامه روند ریکاوری اقتصادی برخی از دولت‌ها در بازپرداخت بدهی خود ناتوان مانده و اعتبار خود را خدشه‌دار کنند.

او در یادداشتی می‌نویسد: تا زمانی که واکسیناسیون به حد گسترش نیابد که افراد به راحتی مسافرت کرده و امور خود را انجام دهند، ریکاوری اقتصادی تکمیل نخواهد شد.

افزایش بدهی جهانی در سال جاری بیش از همه در اقتصادهای در حال ظهور رخ داد و بدهی این کشورها با ۳.۵ تریلیون دلار افزایش به ۹۲ تریلیون دلار رسیده است.

با این حال از ۶۱ شور مورد بررسی ۵۱ کشور گزارش داده‌اند که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آنها افت کرده است.

خروج از نسخه موبایل