برای تدوین یک نقشه راه برای گسترش روابط بین ایران و ترکیه توافق کردیم

  کد خبر: 25080055683

وزیر امور خارجه کشورمان در گزارشی اینستاگرامی ازدیدار و گفت وگو با وزیر امور خارجه ترکیه نوشت: خوشحالم که با پایان یافتن دوره قرنطینه کرونا، از برادرم مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در تهران میزبانی کردم و رایزنی‌های مهمی داشتیم.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، حسن امیرعبداللهیان در این یادداشت افزود: در گفت وگویی سه ساعته که در فضایی صمیمی برگزار شد، توافق کردیم که به سمت تدوین یک نقشه راه بلندمدت برای گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور حرکت کنیم. امیدواریم این نقشه راه که می‌تواند زمینه را برای ارتقاء روابط در همه حوزه‌ها هموارتر کند، در دیدار رؤسای جمهور دو کشور به امضای نهایی برسد.

وی خاطر نشان کرد:در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های مرزی و زیست محیطی، مدیریت منابع آبی، موضوع مهاجران، تروریسم و همینطور برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو کردیم.

امیر عبداللهیان در ادامه افزود: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند و همکاری دو کشور می‌تواند به ثبات هرچه بیشتر در غرب آسیا کمک کند.

خروج از نسخه موبایل