برای خواب راحت چای سبز بنوشید

  کد خبر: 17070049032

چای سبز یک نوشیدنی محبوب و لذت بخش است که دارای خواص زیادی از جمله بهبود کیفیت خواب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه بسیاری از افراد است که در تمام ساعات روز آن را مصرف می‌کنند، برخی صبح به جای قهوه از آن استفاده می‌کنند، برخی بعد از ظهر از وقت چای خود لذت می‌برند و برخی دیگر دوست دارند قبل از خواب چای بنوشند.

صرف نظر از زمانی که چای را می‌نوشید، این نوشیدنی محبوب می‌تواند مزایای ماندگاری مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به کاهش وزن و حتی بهبود سلامت قلب داشته باشد.

تحقیقات نشان داده است انواع خاصی از چای‌ گیاهی کم کافئین دارای خواصی هستند که می‌توانند به خواب سریع‌تر و بهبود کیفیت کلی استراحت کمک کنند.

اهمیت خواب

بر اساس گزارش Nature و Science of Sleep، ناتوانی در خواب یک مشکل بزرگ است، بی‌خوابی و سایر مسائل مربوط به خواب می‌تواند تاثیرات موقت و طولانی مدت بر بدن شما داشته باشد.

برخی از عوارض کوتاه مدت  نخوابیدن شامل افزایش سطح استرس، ایجاد برخی اختلالات خلقی و اختلال در حافظه و توانایی شناختی است. عوارض احتمالی طولانی مدت بی‌خوابی شامل افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، سندرم متابولیک، دیابت نوع ۲ است و فشار خون بالاست.

چای چگونه می‌تواند به خوابیدن شما کمک کند؟

چای به عنوان یک عامل مفید در کاهش بی‌خوابی شناخته شده است و یک مطالعه از تحقیقات پزشکی  نشان داد که نوشیدن چای گیاهی به طور مداوم در طول ۴ هفته به کاهش شدت علائم بی‌خوابی در شرکت کنندگان کمک می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ بر روی مواد مغذی نشان داد که چای سبز کم کافئین به کاهش استرس در بزرگسالان و در نتیجه خواب بهتر کمک می‌کند و می‌توان نتیجه گرفت که این به احتمال زیاد به دلیل سطح تئانین موجود در چای سبز است. برای کاهش سطح استرس و داشتن خوابی با کیفیت، مهم است که چای سبز حاوی میزان کمی کافئین باشد.

علاوه بر چای سبز، چای بابونه نیز به مشکلات خواب کمک می‌کند و طبق مجله Education and Health Promotion، چای بابونه می‌تواند  به کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک کند که عامل شایع در اختلال خواب است.

کدام چای را انتخاب می‌کنید؟

نکته مهمی که هنگام انتخاب چای برای کمک به خواب باید رعایت کنید، اجتناب از گزینه‌های دارای کافئین است، این بدان معناست اگر می‌خواهید خوابی آرام داشته باشید از مصرف چای سیاه اجتناب کنید.

خروج از نسخه موبایل