برخورد جدی با چارترکننده‌های گرانفروش بلیت هواپیما

  کد خبر: 1108995901

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند نه سازمان هواپیمایی، گفت: با چارترکننده‌های بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی می‌کنند، برخورد جدی می کنیم.

تورج دهقانی زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: تعیین کردن کف و سقف قیمت بلیت هواپیما هیچ ربطی به سازمان هواپیمایی ندارد و نرخ پروازهای داخلی بستگی به متغیرهای بسیاری دارد و بازار آن را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی برای قیمت بلیت هواپیما قابل دوام نیست، افزود: نمی‌توان بدون اینکه به ایرلاین‌ها کمکی کرد از آن‌ها خواست قیمت‌ها را ثابت نگه دارند و هیچ حالتی به جز اینکه دولت از آن‌ها حمایت کند یا به آن‌ها اجازه افزایش قیمت داد، وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمایی قائل به کف و سقف قیمت‌ها نیست و عرضه تقاضا آن را تعیین می‌کند اما با گرانفروشی در این زمینه برخورد می‌کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد از ۳۵۵ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می کند. البته بلیت بیزینس کلاس قیمتش بالاتر است.

دهقانی زنگنه اضافه کرد: سایت های فروش رسمی و معتبر که به ایرلاین ها دسترسی دارند، قوانین را رعایت می کنند و چارترکننده هایی هم که در چارچوب قوانین عمل می‌کنند جزئی از این زنجیره بازار هستند و مشکلی با آن‌ها نداریم اما برخی چارترکننده‌ها، سلف خری می‌کنند و به عنوان مثال پروازی را یک سال خریداری می کنند و برای مسیر رفت قیمت بالایی تعیین می‌کنند و در مسیر برگشت قیمت‌شان را پایین‌تر می‌آورند. این رفتار و سوءاستفاده آن‌ها به این صنعت لطمه می زند.

وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار بلیت هواپیما و چارتر کننده نظارت می‌کند و به موقع با آن ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تکلیفی شدن قیمت بلیت هواپیما به معنی از بین رفتن صنعت هوانوردی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعت هوانوردی را حفظ کنیم همه ارکان نظام از دولت مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط بتوانیم خارج شویم و دشمن نتواند به هدفش که تعطیل کردن این حوزه است، دست پیدا کند.

خروج از نسخه موبایل