برنامه جامع توسعه سواحل کُنارک در دستور کار قرار گرفت

  کد خبر: 23090060805

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک گفت: پیاده‌سازی برنامه جامع حفاظتی سواحل به‌منظور ایجاد تعادل در بهره‌برداری‌ها، کاهش تخریب منابع و دستیابی به توسعه پایدار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بتول دانش شهرکی عصر دوشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کنارک که با محوریت طرح مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی با حضور مشاوران این طرح برگزار شد افزود: برخی مواقع سواحل بدلیل تاثیر پذیری از پدیده‌های مختلف و متاثر از بهره‌برداری‌ها همواره در معرض تخریب قرار دارند و اجرای برنامه‌های جامع حفاظتی در راستای ایجاد تعادل در بهره‌برداری‌ها، کاهش تخریب منابع و دستیابی به توسعه پایدار حائز اهمیت است.

وی گفت: در برنامه مدیریت منابع ساحلی که به (ICZM) از آن یاد می‌شود در گام نخست باید منابع طبیعی و ویژگی سواحل ارزیابی و نیازهای بهره‌برداری از منابع در زمان حال و آینده تبیین شود که طرح براساس برنامه زمانبندی تا ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

معاون فرماندار کنارک اظهار داشت: رسالت اصلی طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در شهرستان کُنارک، توسعه اقتصاد دریامحور در محدوده دریا و سواحل، بویژه در حوزه سواحل مکران است و دستگاه‌های اجرایی با محوریت فرمانداری با هدف تببین و تدوین بهتر این مطالعات، اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی و مطالعات توسعه‌ای و اقتصادی و عمرانی را در اختیار مشاوران طرح قرار دهند.

دانش شهرکی به طرح آمایش سرزمین در حوزه شهرستان کنارک اشاره کرد و افزود: این طرح تدوین شده است و در مرحله تایید نهایی قرار دارد و سایر طرح‌های مرتبط نیز باید با این طرح هماهنگ بوده تا درصد خطا در زمینه مدیریت منابع ساحلی کاهش پیدا کند.

خروج از نسخه موبایل