برگزاری افتتاحیه اولین دوره DBA صنعت خودرو وقطعه سازی باهمکاری سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه پردیس علم و صنعت

  کد خبر: 27060046591

زینب غضنفری

اولین دوره DBA  صنعت خودرو وقطعه سازی باهمکاری سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه پردیس علم صنعت برای فعالان این حوزه در برگزار شد.

به گزارش عصر اقتصاد، این دوره منحصرا برای فعالان حوزه صنایع خودرو سازی و قطعه سازی است که در آن مشغول به فعالیت هستند. همچنین هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح خودرو سازها به لحاظ کیفتی محصولات است که در نهایت قرار است مدرک مشترک از سوی سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه علم و صنعت به دانشجویان داده شود .

کلاس های برگزاری در این دوره مربوط به دروس مدیریتی آمیخته با صنعت خودرو است.

مدت برگزاری این دوره ۲سال و نیم در ۵۱۲ساعت است و ۱۲ درس برای دانشجویان از سوی اساتید مختلف تدریس خواهد شد.

این دوره هفته ای یک روز با تدریس دو درس در هفته در سازمان مدیریت صنعتی برگزار خواهد شد.

با توجه به دعوت سازمان مدیریت صنعتی از شرکت های خودرسازی و قطعه سازی این دوره با استقبال خوبی از جانب شرکت های خصوصی مواجه شد.

همچنین در این دوره دانشجویانی از شرکت های خودرو سازی ایران خودرو و سایپا حضور دارند.

در افتتاحیه این مراسم دکتر غضنفری عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت گفت: با توجه به برگزاری این دوره امید است که مشکلات مرتفع و نگاه به آینده خودروسازی کشور وسیعتر شود. امروز آغاز کننده یک دوره آموزشی مدیریتی وعلمی در صنعت خودرو هستیم که بار علمی آن درحال پرورش است .

با مشکلات و مسائل زیادی در صنعت خودروسازی کشور اعم از فشارهای تحریم، نرخ ارز، و…  روبرو هستیم همچنین مسائل و مشکلاتی در بنگاه ها وجود دارد که همه این عوامل  دست به دست هم داده است که صنعت خودرو ایران به تکامل نرسد.

وی افزود : با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان یا دانش ورزان در حوزه صنعت خودرو قبلا کار کرده اند، دروس این دوره به گونه ای طراحی شده است که خیلی عام نبوده و متناسب با صنعت خودرو باشد. همچنین بر اساس مشکلاتی که تحلیل گران صنعت خودرو عنوان کردند این دروس طراحی و تدوین شده است. پروژه باید به گونه ای باشد که طراحی آن به سمت و سوی صنعت خودرو متمایل باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت گفت: ما امیدوارم که برگزاری این دوره بتواند دارای دو مزیت باشد ۱.به لحاظ علمی، آخرین دستاوردهای بشری درآن نهادینه باشد.

۲.در حوزه تجربی، بتوانیم به موضوعاتی که در مورد صنایع خودرو مطرح شده است و خودروسازها و صنایع وابسته به آن در حال حاضر درگیر مشکلات آن هستند، پاسخ دهیم و برای آنها راه حل یابیم.

او تاکید کرد: در برگزاری این دوره از اساتید دانشگاه علم و صنعت با همکاری سازمان مدیریت صنعتی کمک گرفته شده است.

غضنفری در پایان گفت : نقش پیشتازی و پیش برنده صنعت خودرو با برگزاری این دوره محقق خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل