بزرگترین شرکت پخش دارویی کشور فرابورسی شد

  کد خبر: 2407983064

عصر اقتصاد: سهام شرکت توزیع داروپخش به عنوان واسطه بین تولیدکنندگان و خرده فروش ها با داشتن نزدیک به ۱۳ درصد سهم بازار، بزرگترین شرکت پخش دارویی کشور امروز عرضه می شود

محمد رضا مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش، با ذکر مطلب فوق در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اعضای هیات مدیره و نمایندگان سهامداران عمده که به منظور معارفه شرکت در ساختمان فرابورس گفت: صنعت توزیع نقش مهمی در دنیای امروز ایفا می کند چراکه شرکت های توزیع با تامین زنجیره پخش از تولید به مصرف کننده نقش مهمی در ارزش افزوده دارند.

مرادی با اشاره به تاسیس در دهه ۳۰ (۱۳۳۴) افزود: این شرکت سابقه بیش از ۶۰ سال را در امر توزیع دارد و یکی از اولین شرکت های پخش دارو در این حوزه بوده و در حال حاضر دارای ۲۰ مرکز توزیع با مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع در سراسر کشور است.

وی از شرکت های داروپخش با ۸۹.۹، سرمایه گذاری دارویی تامین با ۱۰ درصد به عنوان سهامداران عمده نام برد.

این عضو هیات مدیره برخورداری از کارکنان مجرب و مدیران آموزش دیده، مراکز انبارش توزیع مدرن در سراسر کشور و ناوگان حمل و نقل مجهز (۲۰۰ خودرو) را از مزایای رقابتی شرکت خواند.

به گفته وی، این شرکت در تلاش است از حمل و نقل سبک نظیر خودروی «ون» و موتورسیکلت نیز استفاده کند.

مرادی درخصوص اهمیت نگهداری و پخش دارو بیان کرد: به دلیل نیاز تعدادی از اقلام دارو به حمل یخچالی، زنجیره کامل ناوگان سرد را تدارک دیده ایم و برای داشتن تهویه مناسب، سیستم آن لاین کنترل با تنظیم دما در انبارهای مجموعه وجود دارد.

 این عضو هیات مدیره در خصوص عملکرد مالی توضیح داد: روند فروش شرکت طی سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۷ از رشد حدود ۷.۵ درصدی برخوردار بوده به طوری که فروش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۶ به رقم ۳ هزار و ۲۴ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش در پایان در مورد اقدامات آتی یادآور شد: نظر به تغییر فرهنگ توسعه و زیرساخت IT، فروش آن لاین، تجهیز تیم فروش با ۴ خط فروش را درحالی برنامه ریزی کرده ایم که هم اکنون مشتریان می توانند به وسیله گوشی، تبلت و… تقاضای خود را در سیستم ثبت کنند.

شایان ذکر است سهام شرکت توزیع داروپخش به روش ثبت سفارش روز جاری ۲۱ مهرماه در بازار دوم فرابورس عرضه می شود. تعداد کل سهام قابل عرضه ۱۰ درصد سرمایه و ۶۰ میلیون سهم است.

دامنه قیمت در ثبت سفارش محدوده ۲۲۵۰۰ تا ۲۳۰۰۰ ریال و سهمیه حداکثری هر کد حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم و مدیر عرضه و متعهد خرید این عرضه اولیه، کارگزاری صبا تامین است.

مسعود وطنخواه 

خروج از نسخه موبایل