بلاتکلیفی ۷ ماهه یک پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان دشتیاری

  کد خبر: 24090061039

پروژه مرکز جامع سلامت روستای دلگان شیخ چراغ از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتیاری خردادماه ۹۹ بصورت ویدئو کنفرانس توسط معاون وزیر بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کلنگ زنی شد، این مرکز با زیربنایی ۴۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قرار بود برای مجتمع روستایی دلگانها ساخته شود.

به گزارش ایسنا- اما حالا با گذشت بیش از ۷ماه از کلنگ زنی این پروژه متأسفانه اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته و حالا مردم نیز گلایه و چشم انتظار ساخت  مرکز خدمات جامع سلامت هستند تا از مزایای این مرکز درمانی بهره مند شوند.

برای پیگیری این موضوع ابتدا با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  گفت وگو کردیم. وی در این باره اظهار داشت؛ پروژه مذکور خرداد ماه ۹۹ کلنگ زنی شده و جز تعهدات بنیاد خیریه تات بوده و بنیاد مسکن نیز پیمانکار این طرح و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار بود احداث شود.

کامران کردی افزود؛ با توجه به تغییرات مدیریتی در بنیاد مسکن سیستان وبلوچستان در حال رایزنی با مدیر کل جدید هستیم و امیدواریم بزودی پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هیچ اشاره ای به منابع مالی ساخت این پروژه نکرده است. چرا که بنیاد خیریه تات بعلت مشکلات مالی از ساخت طرح سر باز می‌زند.

فرماندار شهرستان دشتیاری نیز در گفت‌وگو با ایسنا افزود؛ با توجه به‌ بازدید به عمل آمده از پروژه بنیاد خیریه تات متأسفانه به تعهدات مالی خود عمل نکرده و این پروژه بعد از کلنگ زنی دیواره فنداسیون ایجاد شده و سپس به حال خود رها شده است.

عادل عفتی افزود؛ هر پروژه ای که در حوزه استحفاظی شهرستان دشتیاری کلنگ زنی می شود ابتدا باید دستگاه مربوطه که جز وظیفه ذاتی آن است از پروژه بازید و نظارت کند مرکز جامع سلامت دلگان شیخ چراغ از وظایف مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است که آن را تعیین تکلیف کند.

رئیس مجمع خیران شهرستان های چابهار و دشتیاری نیز اظهار داشت؛ پروژه مرکز جامع سلامت روستایی دلگان شیخ چراغ در چند روز اخیر بصورت میدانی بازدیدی صورت گرفته مستندات لازم ارائه شده امیدواریم بزودی برای ساخت آن از طریق خیران نیک اندیش اقدام کنیم.

عبدالعزیز رامش گفت؛ با ساخت این مرکز مردم بیش از ۱۲ روستایی مجتمع دلگانها از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد که در حال حاضر با مشکلات بهداشتی و درمانی دست و پنجه نرم می کنند.

خروج از نسخه موبایل