بلوف بایدن قیمت نفت را پایین آورد

  کد خبر: 30080056659

ترجمه: سلیم حیدری

قیمت نفت در این هفته به کاهش خود ادامه داده است، زیرا شایعات مربوط به استفاده پرزیدنت بایدن از ذخایر نفت ایالات متحده همراه با افزایش مجدد موارد کووید۱۹ در اروپا تحریکات نزولی جدیدی ایجاد کرده است.

نگرانی‌های ناشی از افزایش مجدد موارد کووید۱۹ در اروپا بر قیمت نفت در این هفته تأثیر گذاشت و نفت برنت را به ۷۸ دلار در هر بشکه رساند که تنها در روز جمعه تقریباً ۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت. با توجه به اینکه هم برنت و هم WTI برای چهارمین هفته کاهش نشان می‎دهد، به نظر می‌رسد که برنامه دولت بایدن برای کاهش قیمت‌ها تا حد زیادی کارساز بوده است.

تاکنون هیچ اقدام هماهنگ مشترکی از سوی بزرگترین واردکنندگان نفت خام جهان صورت نگرفته است. این کشورها شامل ایالات متحده، چین و هند هستند. اما تهدید آنها مبنی بر یکی شدن قدرتشان به اندازه کافی قوی بود، بطوریکه در روزهای گذشته قیمت‎های نزولی را برای تجارت ایجاد کرد.

اوپک پلاس بیش از حد به اهداف خود پایبند است

بر اساس داده‌های گروه نفتی، پایبندی به اهداف تولید در اوپک پلاس به ۱۱۶ درصد رسید، حتی بیشتر از ماه گذشته، اما هم اعضای شرکت‌کننده و هم کشورهای غیراوپک به کمتر از اهداف ماهانه خود عمل کردند.

ایالات متحده از ژاپن، کره جنوبی و چین میخواهد که از ذخایر خود استفاده کنند

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن از واردکنندگان اصلی نفت خام آسیا (ژاپن، کره جنوبی، هند و چین) خواسته است تا برخی از ذخایر استراتژیک خود را برای کاهش قیمت‌ها در نظر بگیرند، زیرا اوپک پلاس از افزایش تولید خودداری می‌کند.

کنگره ایالات متحده قانون ضد انحصار ۱۸۹۰ علیه اوپک را بررسی میکند

گروهی از سیاستمداران دوحزب در حال مذاکره برای استفاده از قانون ضد انحصار شرمن ۱۸۹۰ علیه اوپک بوده‎اند که به طور بالقوه به دولت آمریکا اجازه می‎دهد از کشورهای اوپک به دلیل دستکاری قیمت انرژی شکایت کند. اقدامی که قبلا به دلیل مخالفت وزارت امور خارجه ممنوع تلقی می‎شد.

ترافیگورا از پروژه پالایشگاه هند خارج شد

ترافیگورا غول تجارت به دنبال فروش سهام ۳ میلیارد دلاری ۲۴.۵ درصدی نایارا انرژی است، سرمایه‎گذاری مشترکی که سومین پالایشگاه بزرگ هند با ظرفیت ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز در وادینر و بندر آن را مدیریت می‎کند. قبلا به یک هلدینگ ایتالیایی ناشناخته به نام گروه جنرا گزارش شده بود.

حفاری سورینام نتایج متفاوتی به همراه دارد

گربه وحشی ساپاکارا ساوث-۱ حدود ۳۲۵ تا ۳۷۵ میلیون بشکه ذخایر نفتی در بلوک ۵۸ فراساحلی سورینام متعلق به آپاچی و توتال انرژیز کشف کرد. این در حالیست که چاه دیگر حفاری شده – Bonboni-1 – فقط ذخایر غیرتجاری یافته است.

نرخ حمل و نقل تانکری LNG در آسیا افزایش یافت

هزینه اجاره یک تانکر LNG از استرالیا به ژاپن در این هفته به ۳۲۰,۰۰۰ دلار در روز افزایش یافت که دو برابر دو ماه پیش بود. زیرا تقاضای شدید در دسترس بودن حامل‎های انرژی را محدود می‎کند.

برزیل به دنبال عضویت در اوپک نیست

علیرغم اینکه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل ادعا می‎کند که این کشور به دنبال حضور در اوپک است و به طور بالقوه تبدیل به چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک می‎شود، وزیر انرژی این کشور در آمریکای لاتین اعلام کرد در حال حاضر برنامه‎ای برای پیوستن به این گروه نفتی وجود ندارد.

شرکت نفت ابوظبی قراردادهای ۲۰ میلیارد دلاری گاز اعطا می‎کند

با هدف تخصیص ۲۰میلیارد دلار برای پروژه‎های گاز طبیعی به منظور اطمینان از استقلال انرژی امارات متحده عربی، انتظار می‎رود شرکت نفت ابوظبی ADNOC در روزهای آینده قراردادهای گازی منعقد کند. اولین قرارداد مهندسی برای توسعه میدان گازی دریایی دالما که تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل راه‎اندازی شود.

هند انتظار دارد مصرف زغال سنگ رشد کند

مقامات هندی که یکی از محرک‌های کلیدی در اصلاح متن نهایی اجلاس COP26 بودند، اظهار کردند، انتظار دارند مصرف زغال‌سنگ به صورت مطلق به افزایش خود ادامه دهد. اگرچه دهلی نو تلاش خواهد کرد تا آن را بر حسب درصد از ۷۰ درصد تولید برق فعلی کاهش دهد.

قیمت NatGas ایالات متحده به دلیل صادرات LNG نزدیک به رکورد افزایش یافت

معاملات آتی گاز طبیعی ایالات متحده به حرکت صعودی خود در این هفته ادامه داد، زیرا افزایش صادرات LNG (به طور متوسط ۱۱.۱ میلیارد مکعب در روز در نوامبر تاکنون)  دسترسی داخلی را کاهش داد، علیرغم گزارش این هفته سازمان اطلاعات انرژی EIA، که نشان‎دهنده افزایش ذخایر غیرفصلی است.

BP به سرمایه‎گذاری انرژی‎های تجدیدپذیر هند برای رشد چشم دوخته است

بخش سرمایه‎گذاری خطرپذیر بزرگ نفتی بریتانیا BP ممکن است یک سوم از سرمایه‎گذاری‎های آتی خود را در هند سرمایه‎گذاری کند، زیرا پتانسیل زیادی در حرکت انرژی پاک هند و زیرساخت‌های شارژ مورد نیاز برای آن می‎بیند.

ترکیه خواهان حجم بیشتری از گازپروم است

مقامات ترکیه در حال مذاکره با گازپروم روسیه برای افزایش واردات گاز از طریق خط لوله ۳۱.۵ میلیارد متر مکعبی در سال هستند. این کار به طور بالقوه تمام ظرفیت خط لوله اول را برای خریداران ترکیه اختصاص می‎دهد. زیرا قیمت‎ها در حال بازگشت به قیمت شاخص اروپایی است.

حق بیمه مس چین به بالاترین حد ۷ سال گذشته رسید

با کاهش ذخایر مس در انبارهای ثبت شده از سوی ShFE به کمترین میزان خود از ژوئن ۲۰۰۹ و کاهش روند واردات از سوی گمرک چین به دلیل مشکل مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه مس چین به ۱۲۲۵ ین در تن (کمی کمتر از ۲۰۰ دلار در هر تن) افزایش یافت.

قرارداد سرزمین لیتیوم آمریکا به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار

شرکت لیتیوم آمریکا مستقر در کانادا در کشمکش بر سر تولیدکننده لیتیوم Millennial Lithium که در آرژانتین متمرکز است با ۴۰۰ میلیون دلار سهام و پول نقد پیروز شد و بر بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی جهان، CATL چین، که هنوز قادر به دستیابی به دارایی‌های تولید لیتیوم نیست، غلبه کرد.

شرکت هسته‎ ای بیل گیتس سایت زغال‎سنگ وایومینگ را برای راکتور هسته ‎ای انتخاب می‎کند

ترا پاور، شرکت انرژی هسته‌ای که از سوی بیل گیتس تأسیس شد، کمرر وایومینگ را به عنوان مکان اولین راکتور مدولار ۴ میلیارد دلاری خود با ذخیره انرژی نمک مذاب با ظرفیت کل ۳۴۵ مگاوات انتخاب کرد.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل