بهره‌مندی ۳۱  روستا در اردستان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ

  کد خبر: 2907995035

اصفهان- به گفته مدیر آبفای اردستان، ۵ مجتمع آبرسانی درشهرستان اردستان شامل مجتمع باقرآباد با ۵ روستا،  مجتمع جنبه و مکان با ۲ روستا، مجتمع اونج، ظفرقند و لاسیب با ۷ روستا، مجتمع هندوآباد، کچو مثقال و سرابه با ۶ روستا و مجتمع ریگستان یک با ۱۱ روستا تحت پوشش طرح  آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند.

رضا دهقانی عنوان کرد: هم اکنون  از ۱۷۴ روستای موجود در اردستان با جمعیت ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر ، ۱۰۸ روستا تحت پوشش آبفا قرار دارد.

او افزود: منطقه اردستان دارای ۷ مجتمع آبرسانی روستایی است که ۵ مجتمع آن تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد و ۲ مجتمع روستایی دیگر به نام مجتمع روستایی موغار با ۸ روستا و مجتمع ریگستان ۲ با ۹ روستا، آب شرب مورد نیاز آنها از طریق سه حلقه چاه تامین می‌شود.

مدیر آبفای اردستان با یادآوری احداث مجتمع آبرسانی برزاوند و همبرات تصریح کرد: در صدد هستیم با احداث این دو مجتمع، ۵۱ روستای دیگر در منطقه اردستان تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار گیرند.

دهقانی پیرامون احداث مجتمع برزاوند خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۸ کیلومتر طول خط انتقال آب در مجتمع برزاوند است که تا کنون ۱۲ کیلومتر آن اجرا شده است؛ این در حالی‎ست که مقرر شده است، اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شود.

او اعلام کرد طول خط انتقال آب در مجتمع همبرات ۷۴ کیلومتر است و با خرید حدود ۲۰ کیلومتر لوله برای عملیات اجرایی، این پروژه به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دهقانی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ روستا در اردستان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند، عنوان کرد: از این رقم ۳۵ روستا تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند؛ این در حالی‌ست که بیش از ۱۳ هزار انشعاب آب به روستاها در اردستان واگذار شده است.

مدیر آبفا اردستان با توجه به منابع آب محلی تصریح کرد: در اردستان ۳۵ حلقه چاه با دبی ۷۵ لیتر در ثانیه، ۱۱ قنات با آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه، ۳ دهنه چشمه با  دبی ۵ لیتر درثانیه در مدار بهره‌برداری قرار دارند

خروج از نسخه موبایل