به مرحله «دنیا همه هیچ» نزدیک می‌شوید (طنز)

  کد خبر: 13090059177

راضیه حسینی

نرخ تورم ترکیه از سطح بسیار مهم ۲۰ درصدی نیز فراتر رفت.

اصلاً نگران نباشید. ما حاضریم دوره‌های مقدماتی و پیشرفته «تورم‌شناسی» و «چگونه پوست‌کلفت شویم» را برای‌تان برگزار کنیم.

الان در مرحله‌ای هستید که همه قیمت‌ها نگران‌کننده است. همه‌ش با خودتان می‌گویید:«یعنی چی می‌شه؟… اصلاً امکان نداره… احتماً این‌جوری نمی‌مونه… شوخیه مگه؟»

وقتی کمی از این سطح بسیار مهم بیست درصدی، بالاتر بروید، متوجه می‌شوید که اوضاع خیلی هم جدی است و همه چیز امکان دارد. این مرحله هنوز کمی درد دارد. همه عصب‌ها کشته نشده و با هر گرانی، یک جای آدم به درد می‌آید و ممکن است حتی الفاظ رکیکی هم بر زبان آورده شود.

اما اگر به سلامت از این مرحله عبور کنید، دیگر همه عصب‌ها کشته شده و شما فراتر از یک جهان معمولی و گرانی‌هایش را خواهید دید. به درجات عرفانی و ملکوتی خاصی می‌رسید که دیگر هرچقدر قیمت‌ها بالا بروند به دکمه آستین پیراهنت‌تان هم نیست.

در واقع وقتی متوجه می‌شوید که اگر صد سال هم پس‌انداز کنید نمی‌توانید به خرید ماشین و خانه برسید، سبک‌بالی خاصی نصیب‌تان می‌شود. سعی می‌کنید بیشتر برای آخرت‌تان توشه جمع کنید و دنیا را برای پول‌دارها بگذارید.

 الان ما در مراحل خیلی بالاتر از این حرف‌ها هستیم و به یک بی‌حسی کلی رسیده‌ایم. ما از مرحله «برو کار می‌کن مگو چیست کار/ که سرمایه جاودانی‌ست کار» گذشته‌ایم و به عرفان «دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ/ ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ» رسیده‌ایم.

کافی است در کلاس‌های ما شرکت کنید تا شما را هم به این درجه از عرفان برسانیم. برای شما بسته‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای برای رسیدن به یک آرامش رؤیایی در کنار سواحل آنتالیا داریم.

ما می‌توانیم کاری کنیم که اگر روزی تورم کشورتان به بالای چهل و پنج درصد هم رسید یک «نچ نچ» ساده بگویید و از کنار این خبر رد شوید.

در کلاس‌های ما شما یاد می‌گیرید چگونه وقتی تورم آن‌قدر اوج گرفته که در حال پاره کردن لایه ازن است، تحمل شنیدن جملات مسئولان را داشته باشید و از تکنیک نفس عمیق استفاده کنید.

از شصت و پنج ناحیه دچار رگ به رگ شدگی نشوید وقتی می‌شنوید مقصر همه گرانی‌ها خودتان هستید و به دولت بیچاره هیچ ربطی ندارد.

شما یاد می‌گیرید، تورم فقط یک عدد است و زیر خط فقر هم جای بدی برای زندگی نیست.

می‌فهمید حتی مرگ هم می‌تواند فقط یک عدد باشد، و البته هیچ‌وقت پایان کبوتر نیست.

خروج از نسخه موبایل