بورس رشد می‌کند؟/ سرنوشت پول‌های پارک شده در بازار چه می‌شود؟

  کد خبر: 27080056026

بورس هفته چهارم آبان را در حالی به اتمام رساند که نسبت به هفته قبل افت سه درصدی در شاخص کل را ثبت کرد. اما وضعیت شاخص کل بورس و نمادهای مختلف در هفته آینده چطور خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام آخرین هفته آبان ماه را با افت ۳ درصدی در شاخص کل پشت سر گذاشت. کارشناسان معتقدند احتمالا این روند در هفته آینده بهبود می‌یابد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: هفته آینده عرضه‌ها زیاد و احتمالا شاخص مثبت خواهد بود‌. در سهم‌ها عرضه زیاد می‌شود و ابتدا سهم‌های کوچک و سپس سهم‌های بزرگ نوسانات مثبتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: گروه خودرویی همچنان مثبت خواهد بود و به آن خوش‌بین هستم. عرضه‌ها در هفته‌ آینده در گروه خودرویی بیشتر است.

از طرفی سایر سهم‌های گروه خودرویی منتظرند تا بازگشایی لیدرهای اصلی گروه یعنی خودرو و خساپا اتفاق بیفتد و ابهامات مربوط به قیمت‌گذاری دستوری برطرف شود. شاید فرصت این است که در قیمت‌های مناسب‌تری در این گروه سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیسی عنوان کرد: از طرفی قیمت دلار در بودجه عدد خوبی است و خیال سرمایه‌گذاران از بابت اینکه دلار ریزش داشته باشد راحت است.

دوست نداریم اتفاق بدی برای دلار بیفتد و حرکات شارپی داشته باشد و به نظر می‌رسد که فعلا کنترل می‌شود.

وی گفت: کف دلار بسته شده و صنایع و شرکت‌های وابسته به دلار از این حیث نگرانی نخواهند داشت و اتفاق بدی برای آن‌ها نمی‌افتد.

نرخ‌های جهانی هم فعلا روند افزایشی قبل را حفظ می‌کنند، اگرچه ممکن است اصلاحاتی داشته باشند اما تاثیر این افزایش‌ها را ما در گزارش‌های ۶ و ۹ ماهه فلزات خواهیم دید که گزارش‌های خوبی است. هفته آینده هفته خوبی برای سهم‌های بزرگ و خصوصا فلزات است.

رئیسی گفت: گروهی می‌گویند پول‌هایی کنار بازار پارک شدند، به نظرم هفته آینده این پول‌ها وارد سهم‌های بزرگ خواهد شد.

در ابتدای هفته بعد حرکت‌های صعودی را اول برای سهم‌های کوچک و بعد سهم‌های بزرگ شاهد خواهیم بود. در انتهای هفته جاری در سهم‌های کوچک تحرکاتی دیدیم و این تحرکات به سهم‌های بزرگ سرایت خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل