بیشترین نرخ سود بانکی در سال ۹۸ متعلق به کدام بانک یا موسسه مالی است؟

  کد خبر: 1904983225

عصراقتصاد: سرمایه‌گذاری در سپرده‌های مختلف بانکی یک سرمایه‌گذاری ایمن و بدون دردسر برای بسیاری از مردم است. تنها چالش پیش روی شما برای سرمایه‌گذاری در بانک، انتخاب بانک یا موسسه مالی با بیشترین نرخ سود بانکی است.

طرفداران این نوع سرمایه‌گذاری با دلایلی مثل امنیت، ریسک اندک، سود منظم و… از آن دفاع می‌کنند. بسیاری راه دیگری برای حفظ و افزایش سرمایه خود نمی‌شناسند، زمان و مهارت کافی برای سرمایه‌گذاری‌های دیگر ندارند، روحیه ریسک‌پذیری پایینی دارند، سپرده بانکی را سرمایه‌گذاری پرسودتری یافته‌اند و دلایلی مثل این.

با اتفاقات این چند ساله حول موضوع موسسات مالی در ابتدا شما باید بانک یا موسسه مالی انتخاب کنید که قابل اعتماد باشد. اما مهم‌ترین موضوع برای سرمایه‌گذاری در بانک، نرخ سود بانکی است که هر بانک یا موسسه به سپرده‌گذاران می‌پردازد.

منطقی است که هر سرمایه‌گذاری به دنبال بانک و موسسه مالی است که بیشترین نرخ سود بانکی را دارد و بهره بیشتری به او می‌رساند.
اینجا آخرین اطلاعات درباره حساب‌های سپرده بانک‌ها و موسسات مالی را می‌خوانید.

بیشترین نرخ سود بانکی

طبق آخرین مصوبات شورای پول و اعتبار سود عادی سپرده‌های کوتاه‌مدت ۱۰درصد و سود سپرده‌های بلندمدت ۱۵درصد تعیین شده است.

در بسیاری ار بانک‌ها و موسسات مالی برای حساب‌های کوتاه مدت و بلند مدت تا سقف ۲۰درصد سود پرداخت می‌شود. در ارقام میلیاردی گاهی رقم سود به سقف ۲۳درصد هم می‌رسد.

بیشترین سود سپرده کوتاه ‌مدت

سود سپرده کوتاه مدت در بانک‌ها و موسسات مالی به صورت ماه‌شمار محاسبه می‌شود و به صورت زیر است:

تنها یک حساب کوتاه مدت به صورت روزشمار محاسبه می‌شود، حساب آینده‌ساز بانک آینده. برای دریافت سود روزشمار باید با سپرده ۱۵میلیونی حساب افتتاح کنید و بعد از یک ماه امکان واریز و برداشت و سود روزشمار دارید.

شما با توجه به جدول بالا و میزان سرمایه‌ای که قصد دارید با آن سرمایه‌گذاری کنید، به‌صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

نرخ سود حساب‌های سه‌ماهه

حساب سه ماهه فقط در بانک مسکن ارائه می‌شود. در این حساب سپرده با سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیون به بالا سود ۵/۱۹درصدی و به مبالغ ۷۵میلیون تا ۳۰۰میلیون، سود ماهیانه ۵/۱۶درصدی پرداخت می‌شود.

بیشترین نرخ سود بانکی به سپرده یک‌ساله

در حدود ۱۵ بانک و موسسه مالی در حال حاضر به حساب‌های یک‌ساله سود ۲۰درصدی پرداخت می‌کنند. شرایط افتتاح حساب در هر بانک یا موسسه مالی متفاوت است. شرایط هر یک از این موسسات را به تفکیک در جدول زیر ببیند.

سرمایه‌گذاران با توجه به جزئیات و مشخصات هر یک حساب‌ها می‌توانند مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

حساب‌های سپرده یک‌ساله دیگری وجود دارد که نرخ سود آن‌ها ۱۸درصدی است. بانک خاورمیانه، کشاورزی، کارآفرین و موسسه کوثر در این دسته هستند و مشتریان خاص خود را دارند.

خروج از نسخه موبایل