تأمین مالی حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اعتبارات اسنادی ریالی بانک صادرات

  کد خبر: 07080051721

نایب‌رئیس هیأت‌ مدیره بانک صادرات می‌گوید که برای کمک به ایجاد مجموعه‌‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، روش‌های جدید تامین مالی و اعتباری را بر پایه توسعه و چرخش اعتبارات اسنادی ریالی در این صنعت با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات، امیر یوسفیان در نشست تخصصی «روش‌های جدید زنجیره تامین مالی اجرای پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی» در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در جمع فعالان این صنعت افزود: تنگناهای بین‌المللی و تورم به صورت همزمان آسیب‌های زیادی به توان و عملیات مجموعه‌های اقتصادی کشور وارد کرد. به نحوی که قطع ارتباط بانکداری بین‌المللی موجب از بین رفتن اعتبارات خارجی فاینانس، ریفاینانس و یوزانس برای صنایع شد و افزایش تورم به از بین رفتن نسیه‌فروشی و تمرکز معاملات بر استفاده از ریال انجامید.

نایب‌‌رئیس هیأت‌ مدیره بانک صادرات اظهار کرد: نیاز مالی صنایع کشور در حالی ١٠٠درصد افزایش یافته که منابع بانکی در کشور تنها ۶٠درصد رشد داشته است و بانک صادرات با ارائه طرح‌های طراوت تولید، طراوت توسعه و اعتبار در حساب جاری، تنگناهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تورم را برای واحدهای تولیدی از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاهش داده و با قدرت ظرفیت حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کرده است.

او تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذاری در صنعت صورت نگیرد، کاهش تولید رخ خواهد داد و در پی آن کاهش فروش و نهایتا کاهش اشتغال پدید خواهد آمد. یوسفیان ادامه داد: تحریم و تورم موانع بزرگی برای دست‌یابی به رونق و جهش تولید بوده و بانک صادرات برای جبران همزمان این مشکلات، اعتبارات اسنادی ریالی را جایگزین فاینانس، ریفایناس و یوزانس کرده و بیش از ۲۰واحد بزرگ صنعتی کشور از جمله در صنایع پتروشیمی و فولاد را در قالب فاینانس بر پایه اعتبارات اسنادی ریالی تامین اعتبار کرده است.

یوسفیان اظهار کرد: بانک صادرات در سال ٩٩بالغ بر ۴٠٠هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی در حمایت از تولید صادر کرد و طی نیمه اول سال جاری نیز این میزان به ٣٧٠هزار میلیارد ریال رسید که در مجموع به ۷۸۰هزار میلیارد ریال بالغ می‌شود.

خروج از نسخه موبایل