تاکیدایران بر نوسازی خط آهن کویته-تفتان و افزایش ظرفیت ریلی با پاکستان

  کد خبر: 03090057371

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر لزوم نوسازی خط آهن کویته-تفتان در بخش خاک پاکستان با هدف تسریع در فعالیت‌های تجاری دوجانبه، برای افزایش ظرفیت حوزه ریلی میان دو کشور و راه‌اندازی قطار کانتینربر اکو جهت دسترسی به کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سناتور «اعظم خان سواتی» وزیر راه آهن پاکستان روز چهارشنبه در اسلام‌آباد پذیرای «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان بود.

در این دیدار که با حضور رئیس سازمان حمل و نقل ریلی پاکستان و مدیرکل توسعه و برنامه ریزی این وزارتخانه انجام شد، طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط و همکاری‌های ایران و پاکستان به ویژه در حوزه ریلی را بررسی کردند.

سفیر ایران در پاکستان با تاکید بر لزوم نوسازی خط آهن کویته-تفتان که مسیر تردد قطار باری از پاکستان به مقصد زاهدان در استان سیستان و بلوچستان می‌باشد، افزود: رفع فرسودگی خط آهن و کیفیت واگن‌های باری طرف پاکستانی می‌تواند به تسهیل ارتباطات منطقه‌ای از جمله ازسرگیری قطار باری اکو (ITI) کمک کند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده افزایش چهار قطار در هفته برای تسریع رفت و آمد ریلی میان دو کشور است و همچنین با توجه به تمایل مردم پاکستان برای انجام سفرهای زیارتی و گردشگری به ایران، در صورت توسعه خط ریلی میان دو کشور می‌توانیم به توسعه حوزه گردشگری ایران و پاکستان کمک کنیم.

سفیر ایران در پاکستان گفت: توسعه خط ریلی مذکور و تجهیز شدن به قطارهای کانتینربر و واگن‌های ویژه حمل گاز و میعانات نفتی می‌تواند نقش مهمی در تامین سوخت پاکستان داشته باشد.

وی گفت: موضوع همکاری‌های ریلی میان دو کشور در سفر اخیر مشاور نخست وزیر و سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان به ایران نیز مطرح شد و آمادگی تهران برای تبادل هیات‌های فنی به منظور ارتقای و توسعه روابط ریلی ابلاغ شد.

وی افزود: ایران آماده میزبانی از هیات راه آهن پاکستان و یا اعزام هیات به اسلام‌آباد جهت بررسی مسائل ریلی و راهکارهای افزایش روابط دوجانبه است.

وزیر راه آهن پاکستان در این نشست با استقبال از اظهارات سفیر کشورمان، آمادگی خود را برای میزبانی از هیات فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت پیشبرد توافقات دوجانبه اعلام کرد.

روابط عمومی وزارت راه آهن پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای از دیدار امروز سفیر ایران، اعلام کرد: سناتور اعظم خان سواتی بر اراده جدی پاکستان برای بهبود روابط تجاری با ایران تاکید کرد.

خروج از نسخه موبایل