تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها از سوی بانک صادرات

  کد خبر: 09060044358

به گفته مدیرعامل بانک صادرات، این بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۰و تنظیم تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی در سال‌جاری ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی تخصیص داده و علاوه بر این ۲۰هزار میلیارد برای نیازهای متفرقه همین طرح‌ها تامین مالی کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات، حجت‌اله صیدی، در آیین تبادل تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل در اجرای تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۰که با هدف استفاده مناسب‌تر از ظرفیت این تبصره برای تخصیص بیشتر منابع با نرخ ترجیحی برگزار شد، گفت: نخبگان و جوانان کشور در سال‌های اخیر ابداعات مناسبی برای کارآفرینی و اجرای طرح‌های جدید داشته‌اند و تامین مالی این طرح‌ها به عهده بانک‌ها است. در تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۰پیش‌بینی شده این تسهیلات با نرخ ترجیحی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان و نوآوران قرار گیرد و با توجه به تجریه چهار سال همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌ها امیدواریم این حرکت نیز بتواند به ویژه بر مبنای فناوری اطلاعات و طرح‌های دانش‌بنیان به بالندگی و شکوفایی اقتصادی و توسعه کشور بیانجامد.

در این مراسم تفاهم‌نامه بانک صادرات و سایر بانک‌ها با صندوق نوآوری و شکوفایی به امضای مدیران عامل بانک‌ها و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

خروج از نسخه موبایل