بورس ۱۲۰۰ واحد افت کرد/ شاخص به یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحد رسید

  کد خبر: 1909998238

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت یک هزار واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳میلیارد و ۳۱۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۴هزار و ۵۹۱میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۹۹۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۲۲۴واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۰۶هزار و ۲۷۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فولاد مبارکه اصفهان با افت خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۷۸۳میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۵۴۳میلیارد تومان در یک میلیون و ۶۷۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰۵واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۴۳۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

خروج از نسخه موبایل