ترک سیگار قبل از ۴۵ سالگی خطر سرطان را تا ۸۷ درصد کاهش می دهد

  کد خبر: 05080051470

طبق برآورد یک مطالعه جدید، افراد سیگاری که قبل از ۴۵ سالگی این عادت را ترک می‌کنند، می‌توانند تقریباً خطر مرگ ناشی از سرطان ریه یا سایر سرطان‌ها را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به خوبی ثابت شده است که پس از ترک سیگار، خطر ابتلاء به سرطان‌های مرتبط با دخانیات در طول زمان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، یافته‌های جدید بر قدرت ترک هر چه زودتر سیگار تاکید دارد. در میان بیش از ۴۰۰ هزار آمریکایی که تحت نظر محققان قرار گرفتند، افراد سیگاری سه برابر غیرسیگاری ها بر اثر سرطان، بویژه سرطان ریه، جان خود را از دست دادند. با این حال، در سیگاری‌هایی که تا سن ۴۵ سالگی موفق به ترک سیگار شدند، این خطر تا ۸۷ درصد کاهش یافت.

«بلیک تامسون»، سرپرست تیم تحقیق از انجمن سرطان آمریکا، می‌گوید: «و اگر فرد سیگاری تا سن ۳۵ سالگی بر این عادت غلبه کند، خطر مرگ ناشی از سرطان از بین می‌رود.»

وی تاکید کرد که برای ترک سیگار هیچ وقت دیر نیست. سیگاری‌هایی که در دهه ۵۰ تا اوایل ۶۰ سالگی سیگار را ترک می‌کنند نیز به میزان قابل توجهی خطر مرگ ناشی از سرطان در آنها کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، هرچه افراد در سنین پایین‌تر، سیگار کشیدن را شروع کنند، خطر مرگ شأن در نهایت در اثر سرطان بیشتر می‌شود. در میان افرادی که قبل از ۱۸ سالگی شروع به سیگار کشیدن می‌کنند، خطر مرگ ناشی از سرطان حداقل سه برابر افزایش می‌یابد.

تامسون خاطرنشان کرد که سیگار خطر ابتلاء به سرطان‌های متعدد از جمله سرطان روده بزرگ، کلیه، مثانه، معده و پانکراس (لوزالمعده) را افزایش می‌دهد. اما سرطان ریه بالاترین قاتل سرطان در بین افراد سیگاری است.

خروج از نسخه موبایل