تشریح دلایل تاخیر در بانک شدن موسسه ملل

  کد خبر: 25080055634

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل دلایل تاخیر در بانک شدن موسسه ملل را تشریح کرد.

به گزارش پرسون، سید امین جوادی درباره تصمیم این موسسه برای افزایش سرمایه دو برابری گفت که سرمایه این موسسه پس از افزایش سرمایه که از محل آورده نقدی سهامداران است در مرحله اول از ۱۰به ۲۰هزار میلیارد ریال و در مرحله بعد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به ۴۰تا ۴۵هزار میلیارد ریال تا نیمه سال آینده می‌رسد.

جوادی در ادامه درباره موضوع تبدیل وضع موسسه و ارتقای آن ضمن یادآوری شروط چهارگانه بانک مرکزی برای این موسسه برای تبدیل شدن به بانک گفت: افزایش سرمایه تا دو برابر و فروش دارایی‌ها دو شرط بسیار مهم از چهار شرط بانک مرکزی است که این موسسه گام‌های جدی برای اجرای این دو شرط برداشته است.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با بیان این‌که شرط دوم بانک مرکزی یعنی فروش دارایی‌ها نیز آغاز شده است، افزود: در تلاشیم تا دو شرط مهم یعنی افزایش دو برابری سرمایه و فروش دارایی‌ها را تا پایان سال جاری محقق کنیم.

او با تاکید بر اینکه موسسه ملل تمامی خدمات بانکی از جمله ساتنا، پایا، شتاب و غیره را همچون بانک‌های دیگر ارائه می‌کند، گفت: تنها ارائه دسته چک در حیطه موسسات اعتباری نیست که امیدواریم با تحقق شروط بانک مرکزی و همراهی و همدلی مسئولان در جهت ارتقای موسسه، این خدمت را نیز به مردم عزیز و مشتریان ملل ارائه کنیم.

جوادی در ادامه با تکذیب خبر ادغام موسسه کاسپین در این موسسه اعتباری تصریح کرد: ما اجراکننده دستورات بانک مرکزی هستیم. در گذشته نیز با تصمیم مسئولان چندین تعاونی اعتباری از جمله وحدت را مدیریت کردیم. در موضع تعاونی وحدت ما اجازه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تا سقف ۱۰میلیارد ریال را داشتیم که حدود ۹۷درصد سپرده‌گذاران را شامل می‌شود.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در ادامه، به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری کشور در مقایسه با سایر کشورها پرداخت و با اشاره به هزینه کم و درآمد و اشتغال‌زایی این صنعت در کشور گفت: در بخش گردشگری نیز موسسه ملل در محدوده چارچوب مجوزهای قانونی بانک مرکزی اقدام به سرمایه‌گذاری در چندین شهر چون گرگان، مشکین شهر اردبیل، کهنوج و تربت حیدریه کرده است.

او در ادامه حضور این موسسه در خارج از مرزها یادآور شد و با تاکید بر اینکه این موسسه حتی یک ریال نیز از کشور خارج نکرده است، افزود: در چند سال گذشته توانسته‌ایم در قزاقستان از طریق لیزینگ اقدام به خریداری ماشین‌آالات کشاورزی و کشت گندم، جو و کلزا کنیم. این سرمایه‌گذاری با توجه به کم‌آبی کشور می‌تواند الگوی خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر چون اوکراین برای تامین غلات کشور باشد.

جوادی با بیان سهم و رتبه مناسب موسسه ملل در بین بانک‌های خصوصی در حوزه بازار پولی، عنوان کرد: این موسسه حتی در حوزه بانکداری الکترونیکی نیز جزو اولین‌ها به شمار می‌رود و توانسته سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه داشته باشد. هرچند این بخش نیازمند بازنگری در نرخ کارمزد و خدمات است، چراکه سرمایه‌گذاری بسیار گران و بازگشت سرمایه بسیار ناچیز است.

او با رد افزایش نرخ کارمزد خدمات بانکی گفت: مسئولان و مردم باید اجازه دهند شبکه بانکی متناسب با هزینه‌های صورت‌گرفته در بخش خدمات الکترونیکی که بسیار هم پرهزینه است، درآمد کسب کنند تا در نهایت به بهبود خدمات و رقابتی‌تر شدن فضا منجر شود.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با بیان پرداخت ۸۲۰۰فقره تسهیلات ودیعه مسکن از سوی این موسسه گفت: این موسسه تعهدات خود در این حوزه را که حتی از برخی از بانک‌ها نیز بیشتر است، انجام داده و خواهد داد.

جوادی در ادامه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی موسسه ملل اشاره کرد و افزود: ساخت ۱۵خانه بهداشت، تامین تجهیزات مورد نیاز برای بیماران کرونایی چون اکسیژن و کمک‌های بلاعوض با دانش‌آموزان و کمک به اشتغال‌زایی پایدار را از جمله موارد مسئولیت‌های اجتماعی موسسه ملل برشمرد.

خروج از نسخه موبایل