تصویب افزایش سرمایه بیمه کوثر

  کد خبر: 17080053838

افزایش سرمایه بیمه کوثر به مبلغ ۱۶هزارو۸۸۵ میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت با حضور اکثریت سهام‌داران، تصویب شد.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه کوثر، روز یکشنبه ۱۶آبان، برای افزایش ۱۶۰درصدی سرمایه شرکت بیمه کوثر مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور نزدیک به ۹۰درصد سهام‌داران برگزار شد.

در ابتدای جلسه ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت گزارشی کوتاه از وضع بیمه کوثر را در اختیار سهام‌داران قرار داد.

او با ابراز خرسندی از نهایی‌شدن افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و اندوخته‌ها، با بیان اهداف این شرکت در افزایش سرمایه، اظهار کرد: این موضوع با هدف کاهش سهم واگذاری اتکایی اختیاری و افزایش سهم نگهداری انجام می‌شود و ظرفیت این شرکت را در قبول ریسک بالا می‌برد.

او افزود: از سوی دیگر، این امر، میزان نگهداری بیمه‌نامه‌های صادره و قبولی اتکایی بیمه کوثر را افزایش داده و سبب افزایش سودآوری و بازدهی فعالیت شرکت می‌شود.

با تحقق این مهم، شرکت بیمه کوثر، از نظر سرمایه در زمره شرکت‌های بزرگ بورسی صنعت بیمه قرار می‌گیرد و توان شرکت برای حضور و رقابت در بازارهای بزرگ افزایش می‌یابد.

از جمله می‌توانم به افزایش سهم شرکت از کنسرسیوم بیمه‌گران داخلی صنعت نفت‌وگاز اشاره کنم که هر شرکتی متناسب با ظرفیت نگهداری خود در این کنسرسیوم بهره‌مند می‌شود.

از طرفی افزایش ظرفیت نگهداری از خروج حق‌بیمه‌های مربوط به پرتفو‌های مناسب از شرکت جلوگیری و در نتیجه به سوداوری شرکت کمک می‌کند.

مدیرعامل بیمه کوثر با بیان به اینکه سود پیش‌بینی‌شده ناشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای سال ۱۴۰۰در این هفت‌ماهه به صورت کامل محقق شده است، خاطرنشان‌کرد: از سود حدود یک‌هزارو۲۵۰میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته، با مساعدت سهام‌دار عمده، ۲۵۰میلیارد تومان سود تقسیم شد و متعاقب آن، سرمایه‌گذاری‌های خوبی را از محل یک‌هزار میلیارد تومان سود تقسیم نشده انجام داده‌ایم و سود خوبی از محل این سرمایه‌گذاری‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در پایان مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام بیمه کوثر، دستور جلسه مجمع با موضوع افزایش ۱۶۰درصدی سرمایه شرکت به رای گذاشته شد که با نظر اکثریت حاضر در جلسه به تصویب رسید.

به این ترتیب سرمایه شرکت بیمه کوثر از مبلغ ۶هزارو۴۸۵میلیارد ریال به مبلغ ۱۶هزارو۸۸۵میلیارد ریال افزایش یافت.

خروج از نسخه موبایل