تعرفه گاز بیش از ۸ میلیون مشترک رایگان شد

  کد خبر: 01030028130

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که گاز طبیعی از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون برای بیش از ۸ میلیون مشترک رایگان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن منتظرتربتی در حاشیه رویداد به همرسانی عرضه و تقاضای فناوری اقلام راهبردی و پرمصرف شیمیایی صنعت گاز در جمع خبرنگاران گفت: صنعت گاز کشور صنعتی راهبردی است که بخش عمده انرژی کشور را تأمین می‌کند و بیش از ۹۵ درصد مردم زیر پوشش گاز طبیعی هستند و تلاشمان این است که کمترین وابستگی را به تأمین کالای خارجی داشته باشیم و پا به‌ پای توسعه گازرسانی، خودکفایی صنعت گاز هم مدنظر بوده است.

وی ادامه داد: اکنون ۹۸ درصد اقلام و تجهیزات صنعت گاز، تولید شرکت‌های داخلی است و قراردادهایی به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین اقلام مکانیکی و ابزار دقیق امضا شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه صنعت گاز خودکفاترین و خوداتکاترین صنعت به تولید داخل است، تصریح کرد: در بخش اقلام شیمیایی ظرفیت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد که رقم قابل توجهی است و باید هم‌رسانی خوبی میان عرضه و تقاضا ایجاد شود.

وی درباره اجرای طرح رایگان شدن قبوض گاز برای مشترکان خوش‌مصرف، گفت: از زمان اجرای این طرح (دی‌ماه ۱۳۹۹ تاکنون) بیش از ۸ میلیون قبض رایگان صادر شده است که این تعداد در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد و عمده مشمولان آن دهک‌های اول، دوم و بخشی از دهک سوم هستند.

وی همچنین با اشاره به انتشار خبرهایی درباره تقاضای عمان برای واردات گاز از ایران گفت: این موضوع اکنون در سطح وزارت نفت پیگیری می‌شود، اما اینکه چه زمان به قرارداد برسد پس از مذاکرات مشخص می‌شود.

خروج از نسخه موبایل