تعهدات جدید شرکت‌های هواپیمایی اروپا در قبال مسافران

  کد خبر: 09070048260

ترجمه: محمود نواب مطلق

۱۶شرکت هواپیمایی اروپایی متعهد شدند در صورت لغو پروازهایشان مبالغ بلیت‌ها را در مهلت معینی به مشتریان خود بازپس وکیفیت اطلاع‌رسانی به آنها را نیز ارتقا دهند.

 دیدیه رندرز، کمیسر قضایی اتحادیه اروپا، با ابراز خرسندی از این فرآیند گفت: «در ابتدای بحران کرونا برخی از شرکت‌های هواپیمایی به جای بازپرداخت وجه بلیت‌ها به مشتریان، اموال و دارایی‌های شرکت را وعده می‌دادند که برخلاف مقرارت اتحادیه اروپا در خصوص حمایت از مصرف‌کنندگان است و ما آن را نمی‌پذیریم.»

 شرکتهای هواپیمایی چون ایرفرانس، بریتیش‌ایرویز، لوفتانزا، بروکسل‌ایرلاینز، تاپ و همچنین شرکت‌های با بلیت ارزان‌قیمت مانند ایزی‌جت، ریان‌ایر و ویولینگ از جمله شرکت‌هایی هستند که متعهد به بازپرداخت وجوه بلیت‌ها در صورت لغو پروازبه مشتریان خود شده‌اند.

این شرکت‌ها همچنین باید با ارتقای کیفیت اطلاع‌رسانی از طریق وب‌سایتشان و ارتباط  رایانامه‌ای با مشتریان رضایت خاطر آنها را فراهم کنند. در ابتدای بحران کرونا بسیاری از هواپیماها  در فرودگاه‌ها زمین‌گیر شدند در حالی که مسافران آنها بلیـهای‌شان را قبلا رزرو کرده بودند. بسیاری از این مسافران که تقاضای استرداد وجه خود را داشتند صرفا موفق شدند برای پروازهای بعدی بُن خرید از شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنند. اما با اجرای این تعهد از این پس شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند وجه بلیت را به مسافران بازپس دهند مگر آنهایی که با دریافت بن خرید مشکلی ندارند.

شرکت‌های هواپیمایی همچنان با مشکلات ناشی از بحران کرونا و دستورالعمل‌های مرتبط با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. وضع آنها هنوز به حالت قبل بازنگشته است. ترافیک هوایی آنها در ماه جولای ۲۰۲۱(۱۰تیر تا ۹ مرداد) نسبت به زمان مشابه خود در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) ۷۴درصد کاهش داشته است.

خروج از نسخه موبایل