تعویق زمان اجلاس اقتصاد جهانی داووس از ژانویه به تابستان ۲۰۲۲

  کد خبر: 30090061941

ترجمه: محمود نواب مطلق

برگزار کنندگان اجلاس اقتصاد جهانی داووس در سوئیس ترجیح دادند به دلیل شیوع سویه جدید اُمیکرون برگزاری این اجلاس را که برای ۱۷ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۷ دی تا اول بهمن۱۴۰۰) پیش‎بینی شده بود؛ به تعویق بیندازند.

آنها طی اطلاعیه‎ ای که دوشنبه ۲۰ دسامبر(۲۹ آذر) منتشر کردند با اعلام این مطلب افزودند:« زمان برگزاری اجلاس به اوایل تابستان ۲۰۲۲(۱۴۰۱) منتقل شده است.»

در حالیکه تا ۱۵ روز پیش این برگزار کنندگان همچنان در تدارک اجلاس اقتصاد جهانی داووس در سوئیس در موعد پیش‎بینی شده در ماه ژانویه ۲۰۲۲( دی ۱۴۰۰) بودند؛ انتشار سریع سویه اُمیکرون آنان را مجبور به بازنگری در برنامه‎های خود کرد.

آنها در اطلاعیه منتشره شده خود همچنین تأکید کرده‎اند:«سلامت و امنیت جان تمامی دست‎اندرکاران این اجلاس در تمامی بخش‎های آن اعم از شرکت‎کنندگان، مهمانان و میزبانان الویت مهم تصمیم‎گیری ما بوده است.»

در عین حال بخش‎هایی از اجلاس اقتصاد جهانی به صورت جلسات مجازی برگزار خواهد شد و موارد بسیار فوری در مورد اقتصاد جهان در این جلسات مجازی بررسی  و راه‎حل‎یابی خواهد شد.

«کلاوس شوآب» بنیانگذار و مدیر اجرایی این اجلاس در عین حال خوش‎بین است و می‎گوید:« با فرصت استفاده از برگزاری جلسات مجازی برای مدیران بنگاه‎های اقتصادی، مقامات دولتی و دست‎اندرکاران فعال دربخش خصوصی؛ تعویق این اجلاس به تابستان ۲۰۲۲(۱۴۰۱) منجر به عقب‎افتادگی در بررسی موضوعات مهم و ضروری اقتصادی نشده است.

همکاری میان بخش‎های دولتی و خصوصی در تمام دوران همه‎گیری کرونا همواره وجود داشته و مورد حمایت همه دست‎اندرکاران نیز بوده است. ما بی‎صبرانه در انتظار میزبانی رؤسای دولت‎ها در این اجلاس هستیم.»

این اجلاس که درحقیقت بانی پیوند میان  سه جهان سیاست، تجارت و دیپلماسی است در سال گذشته نیز به دلیل کرونا برگزار نشد و موضوعات مهم آن در جلسات مجازی بررسی شدند.

اعمال محدودیت‎ها  و شیوه ‎نامه ‎های بهداشتی از این دوشنبه ۲۰ دسامبر(۲۹ آذر) در سوئیس به منظور مقابله با موج پنجم کووید ۱۹ و شیوع سویه جدید اُمیکرون در کشور تشدید شده است.

اجلاس اقتصادی داووس همواره تنها مکان مناسب برای ملاقات بخش‎های دولتی، خصوصی و دست‎اندرکاران امور اقتصادی جهان بوده است.

سران دولت‎ها و سیاستمداران در این اجلاس این فرصت را داشته‎ اند تا با اغلب فعالان اقتصادی جهان ملاقات کنند و با تبادل افکار و آرا دستاوردهای مهمی کسب کنند.

منبع: لوموند

خروج از نسخه موبایل