تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی

  کد خبر: 13060044697

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “هویج فرنگی” با ٧٠,۵ درصد، “قارچ” با ١۴.٧ درصد و “گوجه فرنگی” با ٩.٩ درصد می­‌باشد همچنین در این گروه ” سیب زمینی” با ۴.٩ درصد و “بادمجان” با ۴.١ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­‌اند.

 به گزارش ایلنا از مرکز آمار ایران، در مرداد ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام “برنج ایرانی درجه یک” با ٣,۴ درصد ،”شیرینی خشک” و “رشته آش” با ٢.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام “ماهی قزل آلا” با ٨,٩ درصد ،”مرغ ماشینی” با ٧.٢ درصد و “گوشت گاو یا گوساله” با ۶.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “تخم مرغ ماشینی” با ٨,٩ درصد، “ماست پاستوریزه” با ۵.۶ درصد و “شیر پاستوریزه” با ۵.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه “روغن نباتی جامد” با ٢.٣ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “پرتقال” با ٣٩,۵ درصد و “سیب” با ٨.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه “لیمو­ترش” با ١۴.١ درصد و “هندوانه” با  ٩.٨ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “هویج فرنگی” با ٧٠,۵ درصد، “قارچ” با ١۴.٧ درصد و “گوجه فرنگی” با ٩.٩ درصد می­باشد. همچنین در این گروه ” سیب زمینی” با ۴.٩ درصد و “بادمجان” با  ۴.١ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “سس مایونز” با ۶,۵ درصد و ” نوشابه گازدار” با ۵,٩ درصد می­‌باشد.

خروج از نسخه موبایل