تغییر احراز هویت برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط

  کد خبر: 1908996106

به گفته رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، قابلیت احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌ها بر روی کلیه سامانه‌های معاملات برخط بازار سرمایه فعال شده و انجام از ۱۵ آذر ماه ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، حامد سنجری با بیان اینکه اکنون ورود به سامانه‌های معاملاتی صرفا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور انجام می‌شود و با توجه به امکان افشا رمز عبور کاربران، استفاده از این روش، سطح امنیتی مناسبی ندارد، گفت: در راستای حفاظت از منافع سهامداران و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات سامانه‌های معاملات برخط، در یک برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، قابلیت احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌ها بر روی کلیه سامانه‌های معاملات برخط بازار سرمایه فعال شده است.

او خاطرنشان کرد: استفاده از عامل ثانویه مانند کد پیامکی در کنار نام کاربری و رمز عبور، تا حد زیادی در امن‌سازی ورود کاربران به سامانه‌ها موثر خواهد بود.

سنجری اظهار کرد: از این رو، در کلیه سامانه‌های معاملات برخط این قابلیت در حال حاضر افزوده شده است و امکان استفاده کاربران از این قابلیت وجود دارد. با توجه به مصوبه هیات مدیره محترم سازمان بورس، از تاریخ ۱۵ آذر ۹۹ امکان ورود به سامانه‌های معاملات برخط بدون استفاده از این قابلیت وجود نخواهد داشت.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه با تاکید به اهمیت حفاظت کاربران از اطلاعات ورود به حساب کاربری خود، عنوان کرد:  پیاده‌سازی قابلیت احراز هویت چندعاملی در سامانه‌های معاملات برخط نقش موثری در کاهش جرائم سایبری درحوزه بازار سرمایه  خواهد داشت.

او بیان کرد: به منظور آشنایی بیشتر مشتریان بازار سرمایه با نحوه استفاده از قابلیت مذکور، کلیه کارگزاری‌ها موظف به تدوین فایل راهنما و درج آن در سامانه معاملات برخط خود هستند و لازم است پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشند.

خروج از نسخه موبایل