تفکرات یک ذهن بیمار(طنز)

  کد خبر: 19060045574

راضیه حسینی

دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد: «در کشور با بیماری فناوری شیفتگی و حکمرانی‌هراسی مواجه هستیم. باید پذیرفت که بدون صیانت از منافع ملی، مردم را به سمت پلتفرم‌های خارجی سوق می‌دهیم. نیازمند کمیسیون تخصصی فضای مجازی در مجلس هستیم.»

این بیماری خطرناک باعث می‌شود ما در هر حالتی به سمت فضای مجازی و استفاده از فناوری‌های جدیدی کشیده شویم. فیلترینگ، کند و گران کردن اینترنت، هیچ‌کدام نمی‌تواند جلوی این بیماری را بگیرد. دست خودمان نیست مریضیم دیگر، اگر همین فردا بگویند دسترسی به توئیتر و تلگرام در همه نقاط ایران قطع شده است و فقط نوک قله دماوند هنوز کار می‌کند، همه برای صعود اقدام می‌کنند.

واقعاً حق با شماست اگر به این کار بیماری نمی‌گویند پس چه می‌گویند؟

 البته از آنجایی که مشکل ما در ادامه به حکمرانی‌هراسی می‌رسد، روی‌مان نمی‌شود بپرسیم به فرو کردن انگشت در دکمه فیلترینگ چه می‌گویند؟ اصلاً به ما چه که چرا برخی مسئولان می‌خواهند ما را از فضای مجازی دور کنند. چرا هی اینترنت را کند می‌کنند و همان سرعت لاک‌پشتی را گران؟ چرا وقتی می‌‌دانند، نمی‌شود با ارتباط جهانی جنگید باز هم تلاش می‌کنند فضای مجازی را محدود کنند؟ چرا خودشان در همان فضای مجازی حضور دارند که برای ما بد و اخ است؟

یک وقت خدای ناکرده فکر نکنید ما به این چیزها بیماری می‌گوییم‌ها؟ زبان‌مان لال، مگر مسئول هم بیمار می‌شود؟ اصلاً و ابداً. مطمئنیم که پشت همه این قطع و وصل کردن و بازی با روح و روان ما، یک دلیل محکم و اصولی وجود دارد که عقل ما به بهش نمی‌رسد.

مسئولان دارند تلاش می‌کنند تا ما را از بیماری فناوری شیفتگی و حکمرانی‌هراسی نجات بدهند و آدم‌های سالمِ فناوری‌هراسِ حکمران‌شیفته تحویل جامعه بدهند.

از همین‌جا تشکر ویژه خودمان را بابت این زحمات اعلام می‌کنیم و به شدت عذرخواهیم که حالی‌مان نمی‌شود و همه‌ش در مقابل نجات و رهایی مقاومت می‌کنیم. شما به عقل ناقص و بیمارمان ببخشید.

خروج از نسخه موبایل