توقع بخش خصوصی از دولت

  کد خبر: 10060044510

ویژه ­نامه هفته دولت روزنامه عصراقتصاد با عنوان «توقع بخش­ خصوصی از دولت» امروز منتشر شد.

به گزارش روزنامه عصر اقتصاد ویژه نامه هفته دولت این روزنامه با کمی با تاخیر امروز، منتشر شد و با توجه به آنکه در شرایط تغییرو تحولات دولت قرار داریم، این شماره ویژه نامه بیش از آنکه به عملکرد دولت وشرکتهای دولتی پرداخته باشد، به توقعات بخش خصوصی از دولت آتی پرداخته است.

در سرمقاله این ویژه نامه در توضیح دلیل انتخاب چنین عنوانی برای ویژه نامه آمده است:

طی هفته دولت، هر ساله تلاش کرده‌ایم در قالب یک ویژه نامه نقشی در انتشار دستاورد دولت‌ها داشته باشیم. به رغم انتقاداتی که به همه دولت‌ها وارد است اهتمام هر ساله ما این بود که در این صفحات نیمه پر لیوان را مدنظر قرارداده و طرح تلاش های صورت گرفته و دستاوردهایی بپردازیم که به مدد مدیران و کارکنان زحمت‌کش در دولتها رخ داده است و در میان انبوه اخبار و  رویدادها یا فراموش شده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اما امسال به دلیل شرایط انتقال از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم، نه انگیزه ای در دولتمردان قبلی در طرح دستاوردها بود و نه فرصتی برای دولتمردان سیزدهم که بخواهند در چنین ویژه نامه‌ای حضور یابند.

بنابراین بنا به تصمیم شورای سیاست گذاری روزنامه عصراقتصاد، تصمیم بر این شد ویژه نامه‌ای که برای هفته دولت تدارک دیده شده بود به طرح توقعات بخش خصوصی از دولت جدید اختصاص یابد.

توقعاتی که براساس دولتهای قبل یا بی پاسخ مانده بود یا اگر هم به آن پرداخته شده بود، در نیمه راه رها شده بود. توقعاتی به جا که برآوردن آنها برای اقتصادملی راهگشاست و اگر به آن بی‌توجهی شود، اقتصاد ایران راه به جایی نخواهد برد.

توقعاتی که از زبان فعالین اقتصادی بخش خصوصی و بیان و به قلم و خبرنگاران بر کاغذ نشسته است تا فرصت ماندگاری و یادآوری بیابد برای دولتمردان تازه نفسی که قصد کرده اند فلک را سقف بشکافند و طرحی نو در اندازند.

به عنوان اصحاب رسانه امید داریم به سهم خود در بیان نیازها و توقعات از دولت آینده، گامی برداشته باشیم هرچند کوچک ولی دلخوشیم که هر یک از این گامها ما را به مقصد نزدیک تر می کند و این هدف، همانا بالندگی ایران اسلامی است.

برای دریافت نسخه الکترونیک برروی تصویر کلیک کنید:

 

خروج از نسخه موبایل