تیم ملی فوتبال ایران در یک قدمی صعود به جام جهانی

  کد خبر: 25080055703

تیم ملی فوتبال ایران با کسب پنحمین پیروزی خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی تا حدود زیادی خیالش را از صعود آسوده کرد و فقط روی کاغذ حضور ایران در قطر قطعی نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران در ششمین مسابقه خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ در امان اردن به مصاف سوریه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر و با گل های آزمون، حاج صفی و قلی زاده به پیروزی رسید.

شاگردان اسکوچیچ با این برد با ۱۶ امتیازی شدند و با توجه به شکست لبنان مقابل امارات می تواند در بازی بعد مقابل عراق جشن صعود به جام جهانی را در تهران برپا کند.

در دقیقه ۸، ضربه سر عمر السومه در میان دو مدافع ایرانی دقیقا به جایی رفت که عابدزاده حضور داشت. در دقیقه ۱۰، ضربه ایستگاهی تمرین شده ایران، رد یک فعل و انفعال مقابل شجاع خلیل‌زاده قرار گرفت که ضربه این بازیکن در مسیر دروازه توسط مدافعان سوری دفع شد.

در دقیقه ۱۶، شوت بغل پای محمود مواس از گوشه محوطه جریمه به راحتی در آغوش عابدزاده قرار گرفت. در دقیقه ۱۸، توپ برگشتی به مقابل محوطه جریمه با شوت چکشی احمد نوراللهی همراه بود که توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴، شوت محکم امید نورافکن از فاصله حدودا ۳۰ متری در آغوش خالد الحجی قرار گرفت و راهی به دروازه پیدا نکرد. گل: در دقیقه ۳۳، سردار آزمون روی فرار از عمق خط دفاعی سوریه و پاس زیبای وحید امیری، با دروازه حریف تک به تک شد و دروازه این تیم را باز کرد.

در دقیقه ۳۷، ارسال توپ توسط وحید امیری به داخل محوطه جریمه سوریه با دست عمر السومه برخورد کرد که داور این صحنه را ندید و در ادامه با کمک داور ویدیویی این صحنه را بررسی کرد و نقطه پنالتی را نشان داد. گل: در دقیقه ۴۲ احسان حاج صفی دروازه تیم ملی سوریه را از روی نقطه پنالتی باز کرد.

در دقیقه ۴۳ ضربه محمود المواس از پشت محوطه جریمه به دیرک دروازه تیم ملی ایران برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

در دقیقه ۶۲ سانتر سوری‌ها روی سر سوما نشست و این موقعیت از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶۳ موقعیت فوق العاده برای ایران روی حرکت فوق العاده امیری و پاس به آزمون به دست آمد که ضربه سردار از بالای دروازه به بیرون رفت.

قبل از دقیقه ۷۰ ایران می توانست به گل سوم برسد اما شوت زیبایی نوراللهی با  دست دروازه بان سوریه راهی کرنر شد. او دقیقه ۷۴ نیز یک بار دیگر شانس خود را امتحان کرد و دوباره خالد عثمان توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه شاگردان اسکوچیچ سعی در کنترل بازی کردند و در دقیقه ۸۹ قلی زاده با حرکت تکنیکی در محوطه جریمه با یک بغل پا دروازه حریف را باز کرد و بازی با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید.

دراگان اسکوچیچ به دلیل اینکه در بازی قبلی برابر لبنان با کارت قرمز داور روبرو شد، در این دیدار غایب بود.

خروج از نسخه موبایل