ثبت ‎نام ۲۵ ساله‌های مجرد در نهضت ملی مسکن

  کد خبر: 05100062525

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که پیشنهاد ایجاد امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای افراد مجرد بالای ۲۵ سال را به وزیر راه و شهرسازی ارایه کرده‌ایم که در هفته جاری نتیجه مشخص می‌شود.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درخصوص امکان ثبت نام افراد مجرد می‌بایست مطالعات و بررسی‌های حقوقی صورت گیرد که این مطالعات انجام شد. از طرفی لازم است کسانی که این واحدها به آنها اختصاص می‌یابد موقع تحویل، متاهل شده باشند.

وی افزود: بررسی جوانب موضوع ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن از نظر بار حقوقی زمان بُرد که به نتیجه رسیده و اخیرا پیشنهاد را به مهندس قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه کردیم. منتظر تایید آقای وزیر هستیم که احتمالا در هفته جاری نتیجه به ما اعلام خواهد شد و اقدامات لازم برای بارگذاری و ایجاد امکان ثبت نام افراد مجرد انجام می‌شود.

پرداخت مابه‌التفاوت قیمت واحدها در صورت متاهل نبودن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اولیه پیشنهاد شده تمامی افراد مجرد بالای ۲۵ سال بتوانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‎نام کنند، گفت: این افراد باید تا زمان تحویل واحدها متاهل شده باشند. در غیر این صورت بر اساس قیمت روز، مابه‌التفاوت را پرداخت خواهند کرد و واحدها را تحویل می‌گیرند.

محمودزاده تاکید کرد: البته این پیشنهاد منوط به تایید آقای وزیر است و ممکن است تغییراتی پیدا کند. درخصوص تعیین حداقل سن ۲۵ سال، این موضوع را مدنظر قرار دادیم که شرایط زندگی و ازدواج فراهم باشد؛ چرا که ما باید جامعه مخماطب را ببینیم. اگر در آینده شرایط متفاوت شود ممکن است با توجه به حجم تقاضا شرط سنی به طور کلی برداشته شود. فعلا ترجیح می‌دهیم از این مقطع سنی شروع کنیم.

مهلت ثبت‎نام ۱۵ دی تمام می‌شود و تمدید نخواهد شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تمدید زمان ثبت‎نام در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، گفت: مهلت ثبت نام تا روز ۱۵ دی ماه تعیین شده و احتمالا تمدید نخواهد شد اما درخصوص مجردها یک فرآیند جدید ثبت نام آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت‎نام بیش از ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر در مرحله اول ثبت‎نام طرح جهش تولید و تامین مسکن، باید مقطعی را برای جمع‎بندی شرایط متقاضیان در نظر بگیریم تا بتوانیم واجدین شرایط نهایی را تعیین و به پروژه‌ها معرفی کنیم. این بدان مفهوم نیست که در آینده سامانه باز نخواهد شد بلکه همانند طرح اقدام ملی که چندین مرحله ثبت‎نام داشتیم در طرح نهضت ملی مسکن نیز اگر تقاضا وجود داشته باشد سعی می‌کنیم با تامین زمین در شهرهایی که تقاضا هست مراحل بعدی ثبت‎نام را انجام دهیم.

خروج از نسخه موبایل